האקדמיה למען הבריאות: הסטודנטים שהתגייסו עבור צוות הטראומה במרכז הרפואי זיו

סטודנטים ממכללת בראודה עיצבו פתרונות עבור צוות הטראומה של המרכז הרפואי זיו: במסגרת שיתוף פעולה מתמשך בין מכללת בראודה שבכרמיאל לבין המרכז הרפואי זיו, פגשו סטודנטים את צוות הטראומה ותכננו פתרונות לאתגרים שהועלו.

הסטודנטים הציגו את הפרוייקטים לצוות הרפואי ובניהם מיזם למכשיר א.ק.ג שפיתחה הסטודנטית אור יקיר ז"ל, ונפטרה לפני סיומו.

סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה בראודה כרמיאל, פיתחו פרויקטים עבור חדר הטראומה במרכז הרפואי זיו, על מנת לאתר אתגרים ולהקל על הצוותים הרפואיים אשר מתפקדים בעת מקרי חירום רפואיים.

הפרויקטים פותחו במסגרת הקורס 'פתרונות הנדסיים לעולם הרפואה', שמתקיים במכללה, במהלכו סיירו הסטודנטים בחדר הטראומה של המרכז הרפואי זיו ושמעו מצוות המלר"ד והטראומה על האתגרים שיש במקרי חירום רפואיים ועל בעיות שונות אשר עולות בזמן מתן הטיפול הרפואי.

הסטודנטים בליווי והנחייתה של ד"ר אורית בראון בנימין מהמעבדה לביומכניקה, החלו בעיצוב פתרונות לכמה מהאתגרים שעלו.

הפרויקט הראשון שתוכנן וכבר מוטמע הוא מתקן למניעת הסתבכות כבלים שמסרבלים את עבודת הצוות הרפואי שתוכנן על ידי נופר זורע ואור יקיר ז"ל.

צילום: מכללת בראודה

אור, סבלה מבעיה לבבית והתרגשה לפתח מכשיר עבור ציוד הא.ק.ג. השתיים עיצבו מערכת איסוף וקיפול הכבלים וזאת במטרה לייצר סדר ונוחות עבור צוות הטראומה של זיו.

למרבה הצער, אור נפטרה בטרם מסירת המכשיר ובמעמד אירוע הצגת הפרויקט הגיעו להשתתף נציג המשפחה, המכללה, צוות הטראומה והנהלת בית החולים.

הפרויקט השני הוא שולחן ניטור, מתקן לאחסון ציוד לטיפול מהיר ויעיל בפצוע המגיע לחדר הטראומה. המתקן, שתוכנן ונבנה על ידי ירדן הראל, שחף אהרונוביץ, עמית נוימן וגיל פייקין, הוא ארון ציוד ייעודי עם גישה מהירה ונוחה למכשור רפואי קריטי.

זהו המיזם השלישי שמבצעים סטודנטים במכללה עם בית חולים זיו, והוא תולדה של שיתוף פעולה שנמשך מזה מספר שנים, במהלכם מפתחים הסטודנטים עזרים לעולם הרפואה.

ד"ר אורית בראון בנימין ראש המחלקה להנדסת מכונות ומובילת פרוייקטים שיקומיים במכללה אמרה: "אני מאמינה בהובלת פתרונות מעשיים ויצירתיים לטובת הפריפריה. כמוקד ידע הנדסי בגליל אנו שמחים לייצר שיתופי פעולה משמעותיים המחברים אותנו עם הצרכים של הסביבה. במקרה זה קידמנו פתרונות לצוותים הרפואיים בצפון כדי לשפר את הטיפול והנוחות של הצוותים למטופלים".

ד"ר אלכסנדר ברסלבסקי, מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי זיו מספר: "צוותי הטראומה והמלר"ד של זיו נמצאים כל העת בכוננות ויודעים לתת מענה מקצועי כמעט לכל אירוע. שמחנו מאוד לפגוש את הסטודנטים וליצור את שיתוף הפעולה.

אנו מברכים על כל פעילות שיכולה לסייע לנו להמשיך ולשפר את היכולת של הצוות להציל חיים. סיפורה של אור ז"ל נוגע ללב ואני מודה למכללת בראודה ולנציג המשפחה של אור ז"ל שהגיעו אלינו להציג את הפרוייקטים."

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן