בזכות הערכות מוקדמת: מוקד מד"א פעל כרגיל גם בזמן התקלה הלילה

תקלת מוקדי השירות הלילה: הודות להערכות מד"א למקרי חירום – המשיך מוקד החירום 101 לקבל שיחות כשגרה

במהלך הלילה אירעה תקלה בקווי בזק, אשר גרמה לניתוק מוקדי החירום במדינה באמצעות שירות חיוג מקוצר. במוקד 101 של מד"א, כחלק משרידות מערכות והיערכות לתרחישים שונים, הצטיידו מראש במגן דוד אדום במספר טכנולוגיות שונות לקבלת קריאות חירום. בכך, למרות התקלה הארצית שהתרחשה הלילה, שיחות חירום המשיכו להתקבל במוקד החירום של הארגון.

בנוסף לקו החירום של מד"א, הופעל קו החירום עם מספר ייעודי שונה, שלא על תשתית בזק – על מנת להמשיך ולתת מענה חירום לאזרחים. בנוסף, פורסם לציבור מספר טלפון יעודי המשמש בשגרה את אוכלוסיות אנשים עם צרכים מיוחדים (חירשים ואילמים), לצורך הזעקת סיוע באמצעות מסרון או תכתובת ווטסאפ.

צילום: דוברות מד"א

במהלך הלילה התקבלו במוקדי 101 של מד"א מאות שיחות כבכל לילה ואף חצו את הרף הממוצע. בין כל השיחות היו גם אזרחים רבים שהיו מודאגים והתקשרו לוודא שיש מענה בקו החירום של מגן דוד אדום.

לדברי אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אתמול בלילה נודע לכל נותני שירות החירום בישראל על תקלה ברשת קווי בזק, אשר הקשתה על אזרחים להזעיק סיוע בעת חירום. הודות לתכנון מראש ולהיערכות מד"א לעת תקלות – המערכת שלנו המשיכה לפעול. במהלך הלילה נתנו מענה ליותר שיחות מהממוצע וסייענו למטופלים ברחבי הארץ".

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן