עובש, חלודה ולשלשלת ציפורים: המכה שהנחיתה הרופאה המחוזית על שופרסל

המכתב של פרופ' בילנקו להנהלת שופרסל

הרופאה המחוזית הוציאה צו סגירה למספר מחלקות בסניף של שופרסל דיל

אם לאחרונה ביקרתם בשופרסל דיל אשדוד, כדאי שתקראו את הכתבה הזאת ותבינו אם גם אתם רכשתם מוצרים במחלקות ובסניף המדובר

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום על צו הפסקה מנהלי לעסק "שופרסל דיל סניף 92", אשדוד למחלקות: איטליז עוף, איטליז בקר, איטליז דגים, מעדנייה ומאפיה.

בהודעתה להנהלת רשת שופרסל מסרה פרופ' בילנקו מתוקף סמכותה: " אני מורה על הוצאת צו הפסקה המצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל עבור העסק או אחראי עליו, להפסיק באופן מיידי כל פעילות המערבת טיפול במזון בעסק שופרסל דיל, סניף 92 ברחוב שבט לוי 16, אשדוד

בתאריך 3.12.2023 התקיימה ביקורת בעסק לפני חידוש רישיון עסק. בביקורת זו נמצאו תנאי תברואה ירודים ביותר וליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מידי, ובהם בין היתר: שטחי אחסון מזון בכל המחלקות לרבות משטחי עבודה, כיורים, כלי עבודה, מקררים חדרי קירור והקפאה, תנורים ומידוף, נמצאו מזוהמים ביותר עס מוקדי עובש רבים חלקם אף מכוסיס באופן מלא בשכבת עובש וחלודה".

לכלוך, עובש, חלודה וצינור ביוב מעל מזון – שורת מחדלים שנחשפו בביקורת משרד הבריאות

עוד הוסיפה פרופ' בילנקו: " צנרת מערכות קירור גם היא מכוסה בשכבת לכלוך, עובש, חלודה. ניכרים אי סדר ולכלוך רב כולל המצאות לשלשת ציפורים באוור כניסת ספקים שמשמש כאזור האחסון.

כמו כן ניכר כי לא בוצעו פעולות ניקיון ותחזוקה שוטפת במשך zמן רב. ממצאים אלו מעידים על הזנחה ממושכת וחוסר מעקב אחר ביצוע פעולות הניקיון והאחזקה בעסק.

תהליכי עבודה והתנהלות נוגדים דרישות משרדנו, לרבות אחסון מוצרים גולמיים יחד עם מוצרים מוכנים לאכילה תוך סיכון גבוה לזיהום ולב, הצטלבויות בין מסלולי העבודה השונים ובין פונקציות נקיות ומלוכלכות תוך סיכון גבוה לזיהום צולב".

פרופ' בילנקו מוסיפה ומציינת את הליקויים הנוספים וכותבת: " אי שמירה על רצף טמפרטורות, רמת ניקיון ירודה ביותר, נצפו זבובים במקום, אין הקפדה על היגיינה אישית וסביבתית, המצאות צינור ביוב מעל מזון באזור כניסת ספקים.

נמצא חוסר ידע והבנה בסיסיים בדרישות והנחיות משרדנו עת הביקורת. בכל מקום זוהו אי סדר במעברים ואחסון לא תקין במחלקות השונות. ליקויים נוספים מובאים בדוח הביקורת המסומן כנספת 1.

בתאריך 4.12.23 נערך שימוע בנוכחות מנהלי הסניף ונציגי הרשת. טיעונים שהועלו על ידכם בשימוע נמצאו לא מספקים ומעידים על חוסר הבנה בשמירה על בריאות הציבור".

הענישה הקלה: סגירת המחלקות המדוברות בלבד

למרות הדברים החריפים שכתבה פרופ' בילנקו, היא החליטה שלא להביא לסגירת הסניף כולו אלא רק את המחלקות המדוברות בהן נמצאו הליקויים החמורים.

משופרסל נמסר בתגובה לפניית אפצ'י: ״ בעקבות ביקורת של משרד הבריאות ובהנחייתו, הוחלט כי מחלקות הייצור בסניף אשדוד יפסיקו את פעילותם עד להודעה חדשה. לא נמצאה בעיית איכות במוצרים שמנעה את שיווקם לציבור והסניף מתפקד כרגיל למעט מחלקות אלו״

המכתב של פרופ' בילנקו להנהלת שופרסל
המכתב של פרופ' בילנקו להנהלת שופרסל

הסידור האישי הושב למשפחתה של קורבן הפיגוע הקשה

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן