נהג תובע את אגד: בחברה סירבו להתקנת סוכך שמש – והוא לקה בסרטן העור

תביעה של נהג כנגד חברת "אגד": מנעה ממנו התקנת סוכך שמש באוטובוס והוא לקה בסרטן העור

הביטוח הלאומי הכיר במחלתו כ"פגיעה בעבודה" • חוות דעת מומחה מקשרת בין "אופי עבודתו לחשיפה המצטברת בשמש".

נהג אגד, בשנות ה-60 לחייו, שחלה בסרטן העור, תובע את החברה שבה עבד במשך למעלה מ-40 שנה על שלא סיפקה לו "ביגוד ייעודי להגנה מקרינת השמש".

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לנזקי גוף, לבית משפט השלום בחיפה, נטען כי הנהג עבד 5 ימים בשבוע במשך 8 עד 10 שעות ליום, כך שנחשף לקרני השמש במשך שעות רבות מיד יום לאורך שנים רבות.

לפני כארבע שנים התברר כי הוא סובל מסרטן עור ולאחר טיפול בקופת חולים עבר בהרדמה מקומית הסרה של הנגע הסרטני נוותרה לו צלקת עמוקה, כאשר היה צורך בפעולות חוזרות של כריתה. בסופו של תהליך עבר גם ניתוח בבית חולים.

עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: אלבום פרטי

הנהג הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי שהכיר במחלתו כ"פגיעה בעבודה". וועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה לו נכות של 14.5%.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה למחלות עור שקבע כי "יש קשר סיבתי מובהק בין אופי עבודתו לחשיפה המצטברת לשמש". המומחה גם קבע כי יש לקבוע לנהג נכות של 15% לצמיתות.

בשאלת האחריות של המעסיקה "אגד" כלפי הנהג, טוען עו"ד סאמי אבו ורדה כי החברה לא דאגה להגנה מספקת לנהג מפני קרינת השמש. עוד נטען לרשלנות הצידה של החברה כאשר הוציאה "הנחיה פנימית האוסרת על עובדה להתקין סוככי שמש על חלונות הנהגים ולפיכך מנעה את הקטנת החשיפה לקרינת השמש".

את גובה הפיצוי על נזקי הגוף שנגרמו לנהג השאירה התביעה לשיקול בית המשפט.

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן