אתה סטודנט בחו"ל – וחזרת למילואים? אולי זה הפיתרון בשבילך

ב-7 באוקטובר, החלה מתקפת פתע של ארגון הטרור הרצחני חמאס נגד מדינת ישראל, מאז, החיים פה הם לא אותו דבר. עשרות אלפי לוחמי מילואים עדיין מגויסים, עסקים קרסו, תושבים פונו מבתיהם ואלפי סטודנטים נשארו מחוץ לתכניות הלימודים לאור שירות מילואים.

אם כך זה בארץ, גורלם של אותם סטודנטים הלומדים בחו"ל גרוע יותר. מרבית האוניברסיטאות הגדולות החלו את שנות הלימודים, אותם סטודנטים שהגיעו לארץ לשירות מילואים, נשארו ללא מקום לחזור אליו.

על מנת לנסות ולטפל בנושא, פנה יו"ר ההסתדרות הרפואית לדיקני בתי הספר לרפואה בארץ בבקשה לקבל את הסטודנטים הישראלים ללא תנאים מיוחדים.

אילוסטרציה, רופאים בניתוח. צילום: המרכז הרפואי לגליל

וכך כתב יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, לדיקני בתי הספר לרפואה: "קבלו את הסטודנטים הישראלים שהפסידו שנת לימודים בחו"ל בעקבות גיוסם בצו 8 ללא כל תנאים מיוחדים. זה הדבר הערכי והראוי".

פרופ' חגי הבהיר כי מדובר בכ-60 סטודנטים ישראלים בלבד שכבר סיימו לפחות שנת לימודים אחת במוסדות לימוד שממילא מוכרים על ידי משרד הבריאות בהתאם לרפורמת נציב, כך שאין סיבה לדבריו לקבוע קריטריונים ותנאים מיוחדים שרק יקשו עליהם עוד יותר.

"הסטודנטים הללו עזבו הכל והתגייסו למאמץ הלאומי תוך סיכון חייהם למען המדינה – כעת המדינה צריכה לעשות את הדבר הנכון למענם", אמר פרופ' חגי.

יו"ר ההסתדרות הרפואית ציין עוד כי במכלול השיקולים יש לקחת בחשבון לא רק את ההקרבה והנתינה של הסטודנטים, אלא גם את המחסור הקיים ברופאים.

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן