עצוב: לוחם נפטר לאחר שנדבק בפטריה רעילה ברצועת עזה

לוחם נפטר לאחר שנדבק בפטריה מסוכנת באדמת רצועת עזה; יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות: כ-10 לוחמים שנפצעו נדבקו, ייתכן שמקור הפטריות הנגועות הוא זיהום האדמה במי ביוב.

לוחם צה"ל שנפצע קשה לפני שבועיים נפטר לאחר שנדבק מפטריה מסוכנת שנמצאת באדמת רצועת עזה, פטריה מסוג שבו נדבקו לוחמים נוספים.

אילוסטרציה, טיפול נמרץ אסותא אשדוד – לכאן הגיע החייל. צילום: דוברות המרכז הרפואי אסותא אשדוד

הלוחם שנפטר הגיע עם פציעה קשה בגפיים לבית החולים אסותא באשדוד, שם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריות עמידות לטיפולים. הרופאים ניסו כל טיפול אפשרי, כולל טיפולים ניסיוניים מחו"ל, והביאו כל מומחה שיכלו. אך לבסוף הפטריה השתלטה על איברים בגופו.

יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות ומנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא לשעבר, פרופסור גליה רהב, אמרה הבוקר לכאן רשת ב' כי: "נכון לעכשיו יש כעשרה לוחמים שנפצעו בעזה ונדבקו בפטריות האלו באדמה המקומית, וכי מדובר בפטריות שלא נראו במלחמות קודמות".

לדבריה, ייתכן שהמקור לפטריות הנגועות הוא זיהום האדמה במי ביוב. ייבדק אם יש קשר למנהרות. האיגוד למחלות זיהומיות יקיים בשבוע הבא דיון חירום על הפטריות האלו, יחד עם המומחים לאפדמיולוגיה בצה"ל.

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן