אסון בירושלים: תינוק בן חודשיים נפטר לאחר שנדבק בשעלת

רופא בודק תינוק, צילום אילוסטרציה: Semevent מ- Pixabay

משרד הבריאות מעדכן כי תינוק בן כחודשיים ממחוז ירושלים, נפטר משעלת לפני כשבוע לאחר שחלה בגיל חמישה שבועות

התינוק פיתח תסמינים למחלה בגיל חמישה שבועות, כשבוע לפני הגיל המוקדם ביותר בו יכל לקבל את החיסון ונפטר מסיבוכי המחלה.

בנוסף, מעדכנים במשרד הבריאות שמחקירה אפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון נגד שעלת. המקרה דווח ללשכת הבריאות המחוזית.

ההדבקה בשעלת גבוהה בעיקר באזורים של אוכלוסייה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה, כאשר התחלואה המשמעותית ביותר ומרבית האשפוזים הם בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה.

מסוכנת במיוחד לתינוקות

משרד הבריאות מזכיר כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות להחל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו.

משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי " המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם. ילד מחוסן הוא ילד מוגן".

רופא בודק תינוק, צילום אילוסטרציה: Semevent מ- Pixabay
רופא בודק תינוק, צילום אילוסטרציה: Semevent מ- Pixabay

נציין שלטענת רופאי ילדים, הסכנות חמורות במיוחד אצל תינוקות וילדים קטנים. תינוקות בני פחות משנה הם בעלי סיכון גבוה במיוחד לפתח סיבוכים, כולל דלקת ריאות, התייבשות ואובדן משקל.

כמו כן, מציינים כי חיסון שעלת מומלץ לכל האנשים מגיל 6 שבועות ומעלה. חיסון זה ניתן במסגרת חיסון משולב IPV, DTaP או Tdap.

אם אתה חושש שאתה או מישהו שאתה מכיר עלול להיות חולה בשעלת, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי. טיפול מוקדם יכול לעזור למנוע סיבוכים.

התחזה למשפחות החטופים ועקץ 100000 ש"ח במזומן

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן