סיפור מדהים: לוחם המילואים לא ציפה להודעה המרגשת הזו

באדיבות צה''ל

ההודעה המרגשת שקיבל קצין בגבעתי בזמן המלחמה

סגן אורן, קצין קשר בגבעתי, כבר רגיל לקבל הודעות בקשר, אבל לאחת כזו – הוא לא ציפה!

מלחמת חרבות ברזל כבר גבתה קורבנות רבים, ובשורות קשות. עם זאת, קצין שהתגייס לשירות המילואים זכה לקבל ממש לאחרונה נקודת אור משמחת מבני משפחתו.

כשמונה חודשים לפני שחרורו, חלה אחיו הקטן של סגן אורן, אורי, לוחם במסייעת שריון, בסרטן. לפניי חודשיים אורי קיבל את הבשורה הכי משמחת – “אתה נקי, ניצחת את המחלה”.

באדיבות צה''ל
צילום: דובר צה"ל

ההודעה המרגשת: במכשיר הקשר תוך כדי לחימה

כשהתבשרו על כך בגדוד של אורן, הם החליטו שחייבים לעדכן אותו בהקדם – ועלו מולו בקשר תוך כדי הפעילות בעזה.

עם הבשורה המשמחת אורן המשיך להלחם ולסייע לחבריו בצבא תוך שהוא משתוקק לראות כבר את אחיו הקטן שהחלים ב"ה וניצח את המחלה.

ההתרגשות הגיעה לשיאה כשלפני כמה ימים נפגשו השניים כבר פנים מול פנים, אחרי 75 ימים בהם לא התראו, והתמונה מדברת בעד עצמה.

באדיבות צה''ל
צילום: דובר צה"ל

הסיכויים לנצח סרטן – לא להתייאש

מחלת הסרטן היא אמנם אחת המחלות הקשות ביותר הידועות לאדם. היא פוגעת בכל גיל, בכל מין, ובכל שכבת אוכלוסייה. עם זאת, בשנים האחרונות, בעקבות התקדמות משמעותית ב"ה בתחום הרפואה, חלה עלייה משמעותית בשיעורי ההישרדות מסרטן.

על פי נתוני משרד הבריאות בישראל, שיעור ההישרדות לחמש שנים מסרטן בשלב מוקדם הוא די גבוה. שיעור זה משתנה בהתאם לסוג הסרטן, אך באופן כללי, ככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, כך הסיכויים להחלים ממנה גבוהים יותר.

ההתקדמות בתחום הרפואה בטיפול בסרטן נובעת ממספר גורמים, ביניהם: פיתוח תרופות חדשות, כגון תרופות אימונותרפיות, המאפשרות למערכת החיסון של הגוף לתקוף את תאי הסרטן, פיתוח טכנולוגיות חדשות, כגון ניתוחים זעיר-פולשניים, המאפשרים להסיר את הגידול הסרטני באופן מדויק יותר.

וכמובן גם פיתוח שיטות חדשות לאבחון מוקדם של סרטן, כגון בדיקות סקר לגילוי סרטן השד והרחם.

בנוסף להתקדמות בתחום הרפואה, ישנם מספר גורמים נוספים שיכולים להשפיע על הסיכויים לנצח סרטן, ביניהם: גיל – ככל שהאדם צעיר יותר, כך הסיכויים שלו להחלים מסרטן גבוהים יותר, בשנים האחרונות גם בקרב חולים מבוגרים מדווחים על הצלחה מרובה בהתמודדות וניצחון המחלה ב"ה.

מצב הבריאות הכללי של האדם – אנשים עם מצב בריאות כללי טוב יותר, כגון אנשים שאינם מעשנים, שומרים על משקל תקין, ומקפידים על תזונה בריאה, הם בעלי סיכויים גבוהים יותר להחלים מסרטן.

סוג הסרטן – ישנם סוגים של סרטן שניתן להחלים מהם באופן מלא

למרות ההתקדמות המשמעותית בתחום הרפואה, חשוב לזכור שסרטן היא מחלה קשה שיכולה להיות קטלנית. לכן, חשוב להקפיד על בדיקות סקר וגילוי מוקדם של סרטן, ולעקוב אחר הנחיות הרופא במקרה של אבחון.

חשוב גם לא להתייאש. גם אם המחלה מאובחנת בשלב מתקדם, ישנן אפשרויות טיפול רבות שיכולות לשפר את סיכויי ההישרדות. בנוסף, חשוב לשמור על אופטימיות ותקווה, שיכולות לסייע בתהליך ההחלמה.

תפילה ותקווה יכולות לשחק תפקיד חשוב בתהליך ההחלמה מסרטן. תפילה לקב"ה יכולה לספק גם תמיכה נפשית ורוחנית, ולהעניק תקווה למתמודדים עם המחלה.

חשוב לזכור שסרטן היא מחלה קשה, אך היא אינה גזר דין מוות.בדורנו כבר יש סיכויים טובים בע"ה להחלים מהמחלה.

הותר לפרסום חודש אחרי שהמחבלים נעצרו: סוכל פיגוע אכזרי של דאעש מול כוחות הביטחון בירושלים

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן