יד שרה: לא נותנים לחמצן להיגמר, פתרון למקרה חירום

יד שרה, ארגון הבריאות המוביל בישראל, נערך למתן מענה חירום לאלפי ישראלים התלויים בחמצן במקרה של קריסת תשתיות החשמל. לאור פניית משרד האנרגיה ליד שרה בבקשה לגבש פתרון מערכתי לאלפי ישראלים שנמצאים בביתם אך מתקשים בנשימה וזקוקים לסיוע באמצעות החמצן, ובמקרה של חלילה קריסת תשתיות החשמל, עלולים הם להתנתק מהחמצן. הקימה יד שרה את מערך החירום הנשימתי שיספק מענה למונשמי הבית בישראל.

הפתרון:

  • הקמת מערך חירום נשימתי ביד שרה.
  • איתור מקלטי חמצן ברחבי הארץ:
    • מתקני יד שרה.
    • יחידות אירוח למשפחות מאושפזים.
    • משפחות מארחות בעלות גנרטורים.
  • גיוס גנרטורים ומחוללי חמצן ניידים.
  • התאמת מוגבלי נשימה למארחים בעלי גנרטורים.

הרב אורי לופוליאנסקי הסביר כי: "יד שרה, כבר קרוב לחמישים שנה, יזמה וממשיכה להניע את רעיון אשפוז הבית להחלמה טובה יותר, בעיקר באמצעות מתן מכשור מתקדם וטכנולוגיות רפואיות מותאמות אישית. אלפי מתקשים בנשימה מקבלים כבר כעת את השיקום הנשימתי ממערך החמצן של יד שרה ואנו מחוייבים לסייע להם ולפעול בכל דרך כדי לשמור על חייהם גם במקרה חירום ומול כל תרחיש".

הקריאה לציבור:

במקרה ותחזיות האימה יתממשו חלילה ומערכת החשמל בישראל תחדל מלפעול, יארחו מתקני יד שרה ברחבי הארץ את אלו שאינם זקוקים לפינוי לבתי החולים. לשם כך נערכים מרכזי יד שרה ויחידות האירוח למשפחות המאושפזים ברחבי המדינה לפעילות עם גנרטורי חירום ועם כמות מאסיבית של בלוני חמצן שאינם מחוברים לחשמל. גם שלוחות יד שרה בסניפים בכל הארץ עובו בבלוני חמצן ומחוללי חמצן ניידים שיאפשרו השאלה מהירה בעת חירום ומתן מענה ראשוני מול קריסת התשתיות.

בנוסף מוקד יד שרה פועל כבר כעת להצמדת מוגבלי נשימה למארחים בעלי גנרטורים. התאמת מוגבלי החמצן בכל איזור הינה למקלטי חמצן במשפחות בהן פועל גנרטור, בין היתר גנרטורים לשמירת שבת ללא הזדקקות לחשמל. ניתן לפנות למוקד יד שרה *6444 כדי להירשם כמארחים או כמתארחים.

כבר כעת מורגש מצב החירום ומחסני החירום של יד שרה התרוקנו. יד שרה קוראת לאלו שברשותם מחוללי חמצן שאינם נצרכים עבורם, לתרום אותם לסניף יד שרה הקרוב לביתם כדי שניתן יהיה להמשיך ולסייע לאלפי מוגבלי הנשימה הנזקקים לשירותי יד שרה.

האתגרים:

על פי נתוני מערך השיקום הנשימתי ביד שרה, ירושלים מובילה את ערי הארץ בצורך למציאת מקלטי חמצן. בתיאום עם משרד האנרגיה יפעל מלון ההחלמה של יד שרה בירושלים כמקלט חמצן מרכזי תוך שימוש בגנרטורי החירום ובאספקת חמצן שאינה תלויה בחשמל. בנוסף, גם המטה הראשי של יד שרה ויחידות האירוח למאושפזים יוסבו בעת הצורך למקלטי חמצן בטוחים.

מלבד ירושלים, נערכת יד שרה עם מקלטי חמצן גם בבאר שבע, בראשון לציון, ברעננה, בחיפה ובנתניה, זאת כאמור לצד פעילות מוקד כלל ארצית לתיאום בין משפחות מארחות בעלות גנרטורים לתושבים מהסביבה הזקוקים לחמצן.

יד שרה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה, קופות חולים, רשויות וארגונים קהילתיים.

צילום: יד שרה

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן