רופא צעיר מברזילי אשקלון נעצר הבוקר ושוחרר בערובה

הכניסה למיון במרכז הרפואי ברזילי, צילום: אודי דוד בן דוד

רופא צעיר מהמרכז הרפואי ברזילי באשקלון נעצר הבוקר ושוחרר לאחר דיון בבית משפט באר שבע בו הוחלט להשית עליו תנאים מגבילים לאור חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לו.

בתחילת מלחמת חרבות ברזל, המרכז הרפואי ברזילי באשקלון עלה לכותרות לאחר פרסום של פוסטים שפורסמו על ידי אחד הרופאים של המרכז השנים האחרונות ובהם הוא תיעד הפרות סדר על הגדר עם רצועת עזה תוך שהוא מראה את פעילות מהחבלים וקורא לעוקביו להתפלל עבור עזה. שבועות ספורים לאחר מכן, אנשי צוות במרכז הרפואי היחיד בעיר אשקלון התריעו מפני רופא אחר במרכז שנתן סימוני לייק רבים לפוסטים המהללים ומשבחים את המחבלים שביצעו את הטבח הנורא ב7/10.

היום כאמור, שוב עולה המרכז לכותרות עם מעצרו של הרופא הצעיר שבמהלך הדיון, כשנודע לו שבתביעה מבקשים גם שיפקיד את הדרכון שלו, הוא טען כי הוא מתכנן טיול בזמן הקרוב ולכן ביקש שלא להפקיד את הדרכון, כשבנוסף הוא טוען שיש לו חובות בהוצאה לפועל, מה שמקשה את ההסבר על דבר הטיול המיועד.

חשד סביר לקיום העבירה, ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט

רופא צעיר נעצר, הכניסה למיון במרכז הרפואי ברזילי, צילום: אודי דוד בן דוד
רופא צעיר נעצר, הכניסה למיון במרכז הרפואי ברזילי, צילום: אודי דוד בן דוד

 

אמנם הפעם לא מדובר בתמיכה במחבלים אלא במקרה אחר בו ואדם אחר, סופיאן אלשאמי, תושב רהט ורופא סטאז'ר במרכז הרפואי ברזילי אשקלון, שנעצר על ידי חוקרי רשות המסים בחשד להפצת חשבוניות מס פיקטיביות שסכום המע"מ שלהם עומד על כמעט 5 וחצי מיליון ש"ח.

אלשאמי הובא בפני בית משפט השלום בבאר שבע בחשד לקיזוז חשבוניות פיקטיביות מדוחות תקופתיים של חברת בנייה שבבעלותו, ולאחר דיון שהתקיים בעניינו הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עולה כי בחקירה המנוהלת על ידי רשות המסים באמצעות מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע, עלה החשד כי אלשאמי, בעלי חברת חץ בנגב בע"מ העוסקת בענף הבנייה חשוד כי בין השנים 2023-2022 הגיש 16 דוחות תקופתיים כוזבים למע"מ, בהם נכללו וקוזזו 113 חשבוניות מס פיקטיביות שסכום מס הערך המוסף בגינן עומד על סך של 5,423,074 ₪.

בדיון שהתקיים בעניינו מוקדם יותר היום בבית המשפט בבאר שבע אמר אשאמי: " אני מבין את מה שביהמ"ש מסביר לי שעדיף שאני איוצג ע"י עו"ד. דיברתי איתו, הוא מודע לדיון ואני יכול להופיע פה בעצמו".

לאחר שהתביעה הציגה את המסמכים ובקשת המעצר לבית המשפט ענה אלשאמי שהוא מתכוון לצאת מהארץ בחגים ואמר: " אני מסכים לחלק מהתנאים, אך אני לא יכול להסכים להפקדה כי אני מעוקל ויש לי חובות בהוצל"פ. כמו כן, אבקש שלא יהיה צו עיכוב יציאה מהארץ כי אני מתכוון לצאת בחגים. אני רופא סטאז'ר בביה"ח ברזילי ובמקביל בעלים של החברה שעומדת במוקד החקירה".

לאחר מכן אמרה התביעה: " אנחנו נבקש להורות על שחרורו של המשיב בתנאים הבאים:

  • חובת התייצבות לדיונים או לחקירה במשטרה על פי זימון.
  • אי יצירת קשר עם המעורבים בחקירה.
  • הפקדה כספית על סך של ₪10,000.
  • התחייבות עצמית על סך של ₪50,000.
  • ערבות צד ג על סך של ₪50,000. הערבות תיחתם על ידי שני ערבים.
  • עיכוב יציאה מהארץ.
  • הפקדת דרכון במשרדי היחידה החוקרת.

סוף דבר הכל נשמע, בהחלטתה אמרה השופטת אחינועם צוריאל: " לפניי בקשה להורות על שחרורו של המשיב בתנאים וזאת בחשד לביצוע עבירה של ניכוי תשומות שלא כדין.

עפ"י החשד, במהלך השנים 2022 ו-2023, קיזז המשיב בספרי החברה שבבעלותו חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של למעלה מ-31,000,000 ₪. סכום המס הגלום בחשבוניות עומד על 5,423,074 ₪.

המשיב טען כי אין באפשרותו להפקיד את הסכום המבוקש וכן ביקש שלא לעכב את יציאתו מן הארץ, שכן הוא מתכנן טיול בימים הקרובים.

עיון בחומר החקירה מלמד כי קיים יסוד סביר לחשד נגד המשיב.

נוכח האמור ולאחר ששמעתי את הצדדים, אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים הבאים:

  • חובת התייצבות לדיונים או לחקירה במשטרה על פי זימון.
  • אי יצירת קשר עם המעורבים בחקירה.
  • הפקדה כספית על סך של ₪5,000 אשר תופקד עד ליום 21.03.24 בשעה 12:00.
  • התחייבות עצמית על סך של ₪50,000.
  • ערבות צד ג על סך של ₪50,000. הערבות תיחתם על ידי שני ערבים עד ליום 21.3.24 בשעה 12:00.
  • עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.
  • הפקדת דרכון במשרדי היחידה החוקרת עד ליום 21.3.24 בשעה 12:00"

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן