בשורה לילדים: ניתוח אורתופדי ללא ניתוח נוסף

ניתוח פורץ דרך באסותא אשדוד: ניתוח אורתופדי לנערה עם ברגים נספגים

היסטוריה רפואית: לראשונה בבית הרפואה הציבורי אסותא אשדוד, נערך ניתוח אורתופדי לנערה בת 12 תוך שימוש בברגים נספגים. ניתוח זה מציג פריצת דרך משמעותית בתחום הרפואה האורתופדית, ומביא בשורה של ממש למטופלים צעירים.

בימים האחרונים פנתה הנערה למיון בית הרפואה וסיפרה לצוות המטפל שגלשה באחת המגלשות בגינות הציבוריות ובגלל רטיבות המגלשה, היא החליקה ונחבלה בקרסול. על פי בדיקה וצילום אובחנו שני שברים בקרסול שהצריכו קיבוע ניתוחי. לאחר מספר ימי המתנה לירידת הנפיחות הנערה נלקחה לחדר ניתוח. תחת הרדמה בוצעה החזרה של השבר וייצובו עם בורג מיוחד אשר מחזיק את השברים בעמדה טובה עד להחלמתם ולאחר מכן נספג בגוף האדם. בילדים, קיבוע של שברים כאלו התבצע עד כה עם ברגים ממתכת אשר במרבית המקרים היה צורך להוציאם בהמשך, דבר שהצריך תהליכי אשפוז והרדמה נוספים.
הפעם נעשה שימוש בבורג שנספג בגוף כעבור כשנתיים ויחסוך לנערה את הצורך בניתוח חוזר להוצאתו. ברגים אלו אינם מתאימים לכל סוגי השברים בילדים אך כאשר ניתן לעשות בהם שימוש הדבר יחסוך למטופל את הניתוח הנוסף.

הטכנולוגיה החדשה:

בניתוח פורץ דרך זה, נעשה שימוש בברגים מיוחדים העשויים מחומר נספג. לאחר כשנתיים, הברגים יתפרקו באופן טבעי בגוף, ללא צורך בניתוח נוסף להוצאתם. עד כה, ילדים שעברו ניתוחים דומים נאלצו לעבור ניתוח נוסף להוצאת הברגים, דבר שגרם לאי נוחות, סיכונים וסיבוכים נוספים.

יתרונות השימוש בברגים נספגים:

מניעת ניתוח נוסף: יתרון משמעותי עבור המטופלים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

מינימום סיבוכים: היעדר ניתוח נוסף מפחית משמעותית את הסיכון לסיבוכים זיהומיים, דימום, כאבים ועוד.

שיפור איכות החיים: חזרה מהירה יותר לשגרה ולפעילות גופנית.

ד"ר רון למדן, הרופא המנתח:

"מדובר בבשורה טכנולוגית פורצת דרך, שאני מאמין שתתרחב בעתיד לניתוחים וטיפולים נוספים. אנו נמנעים מניתוח נוסף על כל המשתמע וההשלכות, ומביאים למינימום אפשרות של סיבוכים. לסיכום, מדובר בשילוב של רפואה מתקדמת, טכנולוגיה פורצת דרך וטיפול מיטיב למטופל."

העתיד: טכנולוגיית הברגים הנספגים צפויה להפוך לסטנדרט טיפולי חדש בתחום האורתופדיה בילדים, ולשפר משמעותית את איכות חייהם של המטופלים הצעירים.

קרדיט: דוברות אסותא
קרדיט: דוברות אסותא

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן