"בית חם" פתח קורס ייחודי לטיפול בטראומה

טראומה

120 מטפלים חדשים יוכלו לטפל בטראומה לאחר שסיימו קורס ביחידה להכשרה מקצועית של ״בית חם"

לאור מצב החירום והצורך הגובר לטיפולים ממוקדי טראומה בתחום בריאות הנפש והמחסור במטפלים מוסמכים, "בית חם" השיקה תוכנית ייחודית להכשרת מטפלים והשתלמויות בתחומי טראומה, חרדה ואובדן. ביחידה להכשרה מקצועית של בית חם סיימו בהצלחה 120 מטפלים קליניים את פיילוט התוכנית | אריה מונק, מנכ"ל עמותת "בית חם": "בעקבות המלחמה, למטפלים רבים יש צורך בידע ספציפי ומשלים למקרים רגישים. אנו פותחים את הדלת למי שיוכלו להקל על סבלם של אחרים."

בעקבות המצב הביטחוני הקשה אלפי אנשים, במעגלי החברה השונים, חווים חרדה, דיכאון ואף סובלים מסימנים ראשונים של פוסט טראומה. עמותת "בית חם" לבריאות הנפש החליטה להגביר את מאמציה בתחום ולהקים יחידה מקצועית חדשה להכשרת מטפלים בתחומי החרדות, הטראומה והאובדן.
התוכנית מיועדת לעו"סים קליניים ולפסיכולוגים השואפים להעשיר את השכלתם הטיפולית ולהרחיב את ארגז הכלים המקצועי שבידם על מנת שיוכלו להעמיק ולהתמקצע בשיטות הטיפול הרלוונטיות והאפקטיביות ביותר לתחום הטראומה.

היחידה מציעה קורסים מתקדמים והשתלמויות מקצועיות המועברים על ידי מומחים מהשורה הראשונה בתחום הטיפול בטראומה אובדן ושכול. לעומדים בכל מטלות הקורס תוענק תעודה רישמית המכירה בהם לטיפול בתחום. למסיימים בהצלחה תינתן אפשרות להצטרף לצוות מטפלי נוהל חרדה ב"בית חם" ולסייע בטיפולים ממוקדי טראומה, זאת במקביל למעטפת הדרכות פרטניות וקבוצתיות ע"י מדריכים מומחים בתחום. פיילוט ראשון של התוכנית הושק לאחרונה וזכה להצלחה עם למעלה מ-120 בוגרים. בימים אלה נפתחה ההרשמה למסלול השלישי. התוכנית מיועדת למטפלים קליניים בעלי תואר שני, ומטרתה להעניק למטפלים את הידע המתקדם ביותר לטיפול בנפגעי טראומה, חרדה ואובדן בתקופת מלחמה. תוכנית זו מצטרפת למגוון סדנאות והשתלמויות ש"בית חם" מציעה, המיועדות להכשיר כמה שיותר מטפלים לטיפול ממוקד טראומה ומותאם תרבות.

אריה מונק, מנכ"ל עמותת "בית חם" מדגיש כי "כחלק מהעלאת המודעות לבריאות הנפש, אנו מבקשים להעביר ידע מקיף ומקצועי למשתלמים בבעיות הקשורות לחרדה, אובדן, טראומה ושכול. בעקבות המלחמה, למטפלים רבים יש צורך בידע ספציפי ומשלים למקרים רגישים או לאוכלוסיות מיוחדות, ואת הידע הזה 'בית חם' מעביר על ידי טובי המרצים. כעת, עם השקת היחידה להכשרה מקצועית נוכל להמשיך ולהכשיר את הדור הבא של המטפלים במגוון מודלים טיפולים ובטיפול מותאם תרבות. אנו פותחים את הדלת למי שיוכלו להקל על סבלם של אחרים."

טראומה
נערך בBing

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן