צעירה כמעט מאבדת את ראייתה לאחר טיפול יופי פופולארי

צעירה מעפולה עברה טיפול יופי פופולארי להרמת ריסיה שגרם לכוויות בשתי עיניה ולסכנה לראייתה. טיפול מהיר במרכז הרפואי העמק הציל את ראייתה

אפק בת 22 מעפולה עברה טיפול יופי פופולארי להרמת ריסיה שכלל שימוש בחומרים כימיים. הטיפול גרם לכוויות חמורות בשתי עיניה ולסכנה לראייתה. "כמה שעות לאחר הטיפול חשתי שאני דומעת אך לא ייחסתי לזה חשיבות יתרה ושכבתי לישון," סיפרה אפק. "כשהתעוררתי בבוקר כבר לא יכולתי לפקוח עיניים בשל הנפיחות והאודם, ומיד החלטתי לפנות למיון."

במרכז הרפואי העמק אובחנה אפק עם כוויות כימיות קשות בעיניה. "עיניה היו כמעט סגורות בשל נפיחות, אודם וגירוי, והכוויה הייתה מפושטת גם לאזור העפעפיים," סיפר ד"ר דניאל בריסקו, מנהל מחלקת העיניים במרכז הרפואי העמק שטיפל באפק. "בבדיקות העיניים שערכנו לה ראינו שינויים בקרנית ועכירות מוגברת, שהובילו לירידה בראייה."

אפק אושפזה מיד לצורך טיפול אינטנסיבי שכלל שטיפות וטיפול אנטיביוטי. "לשמחתי הצלחנו למנוע את הנזק הקבוע שכמעט ונגרם לראייתה," אמר ד"ר בריסקו. "אני רוצה להזהיר את הציבור להימנע מטיפולי יופי שכוללים מגע עם העיניים ועירוב של חומרים שאיננו יודעים מה טיבם ומה מקורם והאם הם מאושרים לשימוש בחלל העיניים ובסביבתן ללא השגחה רפואית. המקרה של אפק נגמר בטוב בזכות ערנותה ובזכות הטיפול שקיבלה. חשוב להעלות את המודעות ולהזהיר מפני פגיעות וסכנות אפשריות שכרוכות בטיפולי יופי פופולאריים שמתבצעים בקלות הדעת. חשוב שתשאלו שאלות ותבדקו האם החומרים בטוחים לשימוש ומהן תופעות הלוואי האפשריות. הסכנות עלולות להיות חמורות ובלתי הפיכות."

אפק הודתה לצוותי מחלקת עיניים במרכז הרפואי העמק על הטיפול המסור שקיבלה. "קיבלתי שירות מצוין ויחס מדהים, הרגשתי חשובה ויקרה. תודה," אמרה עם שחרורה מבית החולים.

המקרה של אפק מדגיש את החשיבות של בחירת מטפלים מוסמכים ומוכרים בעת ביצוע טיפולי יופי, וכן את החשיבות של בדיקת החומרים המשמשים בטיפולים אלה.

טיפים נוספים להימנעות מפגיעות בעיניים בעת טיפולי יופי:

ודאו שהמטפל מוסמך ובעל ניסיון.

שאלו שאלות לגבי החומרים המשמשים בטיפול וודאו שהם מאושרים לשימוש.

יידעו את המטפל על כל אלרגיה או רגישות שיש לכם.

פקחו על המטפל במהלך הטיפול ודיווחו לו על כל תחושה לא נעימה.

הימנעו מטיפולי יופי שכוללים מגע ישיר עם העיניים ללא השגחה רפואית.

אם אתם חווים תופעות לוואי כלשהן לאחר טיפול יופי, פנו מיד לרופא עיניים.

קרדיט צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן