הגורל בידיים שלכם: GENIE נותן לכם שליטה על הבריאות שלכם

אסותא משיקה את GENIE: שירות חדשני לסקר גנטי באוכלוסייה בריאה

אסותא משיקה שירות חדשני בשם GENIE, המאפשר לבצע סקר גנטי לאנשים בריאים ללא רקע משפחתי מחשיד. השירות, בליווי פרופ' איתן פרידמן, מנהל המרכז לגנטיקה וגילוי מוקדם באסותא.

השירות מכמת את הסיכון האישי לחלות במצבים רפואיים שניתנים לגילוי מוקדם ומניעה וממליץ על תכנית מניעה מותאמת אישית הייחודיות: לאנשים בריאים ללא רקע מחשיד, ללא צורך בייעוץ גנטי מקדים, בהפניה או בקביעת תור מראש

בשירות Genie

ניתן באמצעות דגימת רוק פשוטה, לאתר גורמים גנטיים ומוטציות, שיכולים להעלות משמעותית את הסיכון לפתח מגוון סוגי סרטן, או מצבים רפואיים נוספים, כמו מחלות מטבוליות ומחלות ריאה. הבדיקה ניטלת באסותא ומועברת למעבדה גנטית חיצונית BluePrint Genetics בפינלנד. כל המצבים הרפואיים הנבדקים בשירות ניתנים למניעה, לטיפול מקטין סיכון או גילוי מוקדם. בבדיקה יבדקו גנים בעלי משמעות קלינית המבוססים על מחקרים של מוסדות רפואיים מובילים בעולם והיא מיועדת לבני 25 שנים ומעלה, ללא מחלות סרטן או מחלות תורשתיות ידועות אחרות וללא היסטוריה משפחתית של סרטן.

מסביר פרופ' איתן פרידמן:

" בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית, המאפשרת לרצף בעת ובעונה אחת גנים רבים הקשורים במחלות תורשתיות. באמצעות שימוש בטכנולוגיות ריצוף עמוק אנחנו מציעים לבריאים לכמת את הסיכון האישי שלהם לחלות במצבים רפואיים שניתנים למניעה ובונים לאלו שצריכים תכנית מותאמת אישית למניעה וגילוי מוקדם. התחום הוא חדשני ומתפתח, לא כל הגנים הקשורים לנטייה מורשת לפתח סיכון עתידי ידועים ומוכרים למדע ורשימת הגנים והמוטציות הידועים מתפתחת כל הזמן. אנחנו עם היד על הדופק".

במקרה שימצאו מוטציות העוברות בהורשה במסגרת הבדיקה, גם ללא כל תסמין קליני, יוצעו תוכנית מניעה ומעקב מותאמים אישית במסגרת של ייעוץ גנטי שעשויות להציל חיים ויש להן משמעות גם לבני משפחת הנבדק. במידה ותמצא מוטציה בת משמעות ידועה במי מהגנים שנבדקו – יוזמן הנבדק לקבלת הסבר מדויק על משמעות הממצאים ולייעוץ גנטי עם פרופ' פרידמן. הייעוץ יכלול התוויה מדויקת של תוכנית מעקב או מניעה מתאימים אישית עבורכם, בהתאם לתוצאות הבדיקה. כמו כן, יתקבל הסבר אודות משמעות הבדיקה עבור בני המשפחה.

מדובר בבדיקה פרטית, בתשלום, ללא צורך בתיאום מראש. ניתן להזמין את שירות נטילת הדגימה עד למקום העבודה או המגורים באמצעות שירות "אסותא עד הבית". הייעוץ הגנטי, במידה ויידרש, יתבצע פיזית או אונליין בתאום מראש עם אסותא.

צילום פרופ' איתן פרידמן – עודד קרני

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן