תכנית "אופקים"- כך נביא את הרופאים המובילים לפריפריה בישראל

יותר רופאים ורופאות בישראל: תכנית "אופקים" יוצאת לדרך

תגבור וקידום הכשרת רופאי העתיד בישראל הוא מהלך מרכזי שמוביל משרד הבריאות, והפעם בשיתוף פעולה חדשני עם ג'וינט-תבת וקרן מקס ברני. הפרויקט המרשים הזה, תחת השם תכנית "אופקים", מבטיח לא רק להעשיר את מספר הרופאים והרופאות בישראל, אלא גם לחזק את מערך הרפואה בפריפריה.

תכנית "אופקים" מציעה מימון שכר לימוד לסטודנטים לרפואה הלומדים במוסדות נבחרים ברחבי העולם. המימון, בסך של עד 360,000 ש"ח, יינתן החל מהשנה השנייה ללימודים. בתמורה, הסטודנטים מתחייבים לחזור לישראל ולהשתלב במערכת הרפואה המקומית, כאשר דגש מיוחד מושם על שילובם בפריפריה.

 איך זה עובד?

מימון שכר לימוד: סטודנטים לרפואה הלומדים בחו"ל ייהנו מאשראי בגובה שכר הלימוד השנתי.
מדרגות החזר: גובה החזר ההלוואה יהיה בהתאם למוסד בו יבחר הסטודנט להתמחות בסיום הלימודים.
קהילה וירטואלית: עם פתיחת התכנית, הסטודנטים יצטרפו לקהילה וירטואלית הכוללת מידע שימושי ותכנים נוספים שיסייעו במהלך הלימודים.
השתלבות בארץ: הסטודנטים יקבלו כלים שיסייעו להם בעת חזרתם לישראל והשתלבותם כרופאים במערכת הבריאות המקומית.

תועלות לכולם

תכנית "אופקים" היא מנצחת לכל הצדדים המעורבים. הסטודנטים לרפואה מקבלים מימון נדיב ללימודים, מדינת ישראל זוכה לרופאים מיומנים החוזרים לארץ, ותושבי הפריפריה נהנים משירותי בריאות מתקדמים וזמינים יותר.

תכנית "אופקים" מציעה הזדמנות פז לסטודנטים לרפואה להגשים את חלומם ולהיות חלק מהמערך הרפואי של ישראל, תוך תרומה משמעותית לחברה ולבריאות הציבור. יחד, בואו נבנה עתיד בריא וטוב יותר לכולנו.

אילוסטרציה, רופאים בניתוח. צילום: המרכז הרפואי לגליל

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן