ילד נפצע קשה בעין עקבות משחק חץ וקשת – תזכורת חשובה לזהירות

ילד נפצע קשה בעינו בל"ג בעומר בעקבות משחק בחץ וקשת: "יכול היה להימנע אם היו משחקים בצורה יותר בטיחותית"

ילד מעל גיל 10 נזקק לניתוח דחוף בקרנית לאחר שפצע את עצמו קשה בעין במשחק חץ וקשת לכבוד ל"ג בעומר.

האירוע התרחש בביתו של הילד, פ', שם שיחק בחץ וקשת. בטעות, משך פ' את החץ כלפי פנים במקום כלפי חוץ, והחץ פגע בעינו. פ' סבל מכאבים עזים וראייה מטושטשת, והוריו מיהרו לקחת אותו לבית החולים.

בבית הרפואה שערי צדק אובחן פ' עם חתך בקרנית ונדרש לעבור ניתוח דחוף. הניתוח עבר בהצלחה, אך פ' צפוי לעבור תהליך שיקום ארוך.

אביו של פ' קורא להורים לנקוט בזהירות רבה בעת מתן משחקים חדים לילדים.

"יש מנהג מבוסס וקדום של משחק 'חץ וקשת' בל"ג בעומר, זכר לנס עם רשב"י זיע"א. אולם פשוט הדבר, שגם לגבי מנהג זה, יש את מצות התורה הקדושה "ונשמרתם – מאוד – לנפשותיכם", לשחק בזהירות -בצורה עדינה, ובהשגחה של ההורים, וגם באופן חד פעמי. אני קורא להורים שהמשחק נשאר אצלם בבית, להיזהר, לשחק בו בצורה זהירה. האירוע הקשה שבנינו עבר, יכל בע"ה להימנע אם המשחק היה מתקיים בצורה יותר בטיחותית. הזדמנות שלנו להודות לה', על מנתח מקצועי ורגיש שזכינו, ד"ר ישי וייל שיחי'. גם קדם הניתוח, ולאחריו, ד"ר וייל ליווה אותנו באכפתיות, בלבביות ובמקצועיות. הרגשנו שהשי"ת שלח לנו את הרופא הכי מתאים לנו, ובבית הרפואה המיוחד – שערי צדק"

ד"ר ישי וויל, רופא עיניים ומומחה לניתוחי קרנית במרכז הרפואי שערי צדק שטיפל בפ':

"פ' הגיע אלינו עם פגיעה רצינית בעין בעקבות המשחק, ולאחר שאיבחנו אותו עם חתך בקרנית, כך שלמעשה היה חור ממשי בעין, נכנס פ' לניתוח שלשמחתנו עבר בהצלחה, אך מחכה לו עוד שיקום ארוך. העיניים הם איבר רגיש ביותר, ופעמים רבות מגיעים אלינו ילדים עם פגיעות משמעותיות בעקבות משחקים. גם משחק תמים, יכול להפוך למלכודת. אני קורא להורים, להימנע מלהכניס משחקים חדים לבית, ואם כבר משחקים במשחק כמו חץ וקשת, לוודא שהוא יהיה רך ומחומרים עדינים, ולהשתמש במשקפי מגן. ונשמרתם לנפשותיכם", מוסיף

המקרה של פ' הוא תזכורת חשובה לכולנו לנקוט בזהירות רבה בעת מתן משחקים לילדים, במיוחד אלה שעשויים לגרום לפציעות חמורות. חשוב להשגיח על הילדים בזמן המשחק, לוודא שהם משתמשים במשחקים בצורה נכונה ובטוחה, ולהימנע ממתן משחקים חדים לילדים קטנים.

קרדיט: שערי צדק

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן