200 אולטרסאונד ניידים מצילים חיים: סטודנט לרפואה פורץ דרך

200 מכשירי אולטרסאונד ניידים נתרמו לחיל הרפואה: פריצת דרך טכנולוגית שתציל חיים בשדה הקרב

בזכות יוזמה מבורכת של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, 200 מכשירי אולטרסאונד ניידים בשווי 3 מיליון ש"ח נתרמו לחיל הרפואה.

הפרויקט החשוב, שנועד לסייע ללוחמים ולצוותי רפואה בשטח לאבחן פגיעות קריטיות בשדה הקרב, נולד מרעיון של אחד מהסטודנטים של הפקולטה, שמתפקד גם כסגן מפקד פלוגת החייאה קדמית בצה"ל.

מכשיר האולטרסאונד הנייד, מסוג POCUS, הוא פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר אבחון מהיר ומדויק יותר של פגיעות קריטיות כבר בשטח.

הדבר יעלה משמעותית את הסיכויים להצלת חיים, ויאפשר מיון ראשוני יעיל יותר של פצועים ופינויים מהירים ליחידות רפואה עורפיות ולבתי חולים.

הפרויקט זכה לתמיכה נרחבת מצה"ל ומאוניברסיטת בר-אילן.

מנכ"ל האוניברסיטה, זהר ינון, הקצה את התקציב הראשוני לרכישת עשרות המכשירים הראשונים, ובהמשך גויסו תרומות נוספות באמצעות גיוס המונים.

המכשירים כבר נמצאים בשימוש מבצעי בעומק שטח הלחימה, ומסייעים לצוותי הרפואה להציל חיים.

מדובר במכשיר אולטרסאונד נייד וחדשני קטן ממדים וקל לשינוע, זריז ומהימן שיוכל לסייע ללוחמים ולצוותי הרפואה שבשטח לאבחן פגיעות קריטיות בשדה הקרב, לתעדף ולקדם פינויים ליחידות רפואה עורפיות ולבתי הרפואה. עלות כל מכשיר קרוב ל-4,000 דולר.

מדובר בצעד משמעותי קדימה בתחום הרפואה הצבאית, שיאפשר טיפול רפואי יעיל ומהיר יותר בשדה הקרב.

צילום: דוברות אוניברסיטת בר-אילן
צילום: דוברות אוניברסיטת בר-אילן

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן