המוח שלך שווה יותר מסיגריה: קמפיין חדש נגד עישון אלקטרוני

סיגריה אלקטרונית מדברת מזהירה: "דופקת את התפתחות המוח"

האגודה למלחמה בסרטן משיקה קמפיין חדש לקראת החופש הגדול, בו סיגריה אלקטרונית מונפשת מנסה לפתות ילדה בת 14 לעשן. הילדה, שמפגינה ידע רב, מסרבת ומסבירה לסיגריה שהיא פוגעת בהתפתחות המוח.

מטרת הקמפיין היא להעלות את המודעות לנזקים הבריאותיים החמורים של עישון סיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער. מחקרים מראים שחשיפה לניקוטין עד גיל 25 עלולה לגרום לפגיעה בתפקודים קוגניטיביים, ביכולות הלמידה והזיכרון, ולבעיות קשב, אימפולסיביות והפרעות במצב הרוח.

בנוסף, קיים סיכון מוגבר להתמכרות לחומרים מסוכנים אחרים, נזק לתאים גם ללא קשר לניקוטין, ופגיעה בתאי הגזע של המוח שתוביל להזדקנות מוקדמת.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן הסביר כי:

"תעשיית הטבק והניקוטין משקיעה משאבים אדירים בפיתוי קהל יעד צעיר לשימוש במוצרי עישון ומקדמת התמכרות המובילה לסיכונים בריאותיים חמורים. חשוב לנו שבני הנוער וגם ההורים ידעו את האמת המדעית מאחורי המוצר שפוגע בהתפתחות המוח, יוצר תלות פיזית ונפשית ונמכר בנגישות מדאיגה לדור חדש של מכורים."

הקמפיין יעלה ברשתות החברתיות וילווה בפעילות הסברה בבתי ספר. האגודה למלחמה בסרטן מפעילה מערך הסברה של מדריכים וסטודנטים לרפואה בבתי הספר בשיתוף משרד החינוך בנושא נזקי העישון. ההדרכות מתבצעות ללא תשלום.

חשוב לציין: מלבד הנזקים הקוגניטיביים, עישון סיגריות אלקטרוניות עלול לגרום גם לתופעות לוואי נוספות כמו שיעול, הקאות, סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, ופגיעה במערכת הנשימה והריאות. בנוסף מחקרים חדשים אף הראו שינויים גנטיים הקשורים להתפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה, באיזור הריאות ובשלפוחית השתן אצל המשתמשים.

יודגש כי לצד הקמפיינים מפעילה האגודה למלחמה בסרטן, במהלך כל השנה מערך הסברה של מדריכים וסטודנטים לרפואה בבתי הספר בשיתוף משרד החינוך בנושא נזקי העישון. ההדרכות מתבצעות במוסדות חינוך בכל הארץ ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור

קרדיט: האגודה למלחמה בסרטן

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן