אור ירוק לרשויות מקומיות: משרד הבריאות פותח את הדלת לשיתוף פעולה

שר הבריאות בוסו: "נערכים לתרחיש העלטה, רכשנו גנרטורים רבים"

בכנס מרכז השלטון המקומי MUNI EXPO 2024 "תקומה ישראלית", התייחס שר הבריאות אוריאל בוסו לאפשרות של תרחיש העלטה בישראל.

בוסו הדגיש כי מערכת הבריאות נערכת למצב חירום זה, "רכשנו גנרטורים רבים" ומתקנים בבתי החולים ובמרפאות כדי להבטיח את המשך פעילותם גם במקרה של הפסקת חשמל ממושכת.

החשש העיקרי: טיפול בחולים מונשמים

אחת הסכנות המרכזיות בתרחיש העלטה נוגעת לחולים המונשמים, המהווים כ-3,000 מתוך 45,000 מטופלים בכל רגע נתון. "אנחנו לא נוכל להתמודד לבד" הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות, משה סימן טוב, "חייבים לתת סמכויות ולשתף פעולה עם השלטון המקומי".

יו"ר מרכז השלטון המקומי: "חייבים לצאת מהקונספציה"

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הממשלה והשלטון המקומי בתחום הבריאות. "צריכים לצאת מהקונספציה", אמר ביבס. "הרשויות יכולות להקים שירותים רפואיים, לא הכל זה בתי רפואה ציבוריים".

ביבס הדגיש כי "השלטון המקומי הוא הזרוע הביצועית האמיתית של ממשלת ישראל", ושיתוף הפעולה עם משרד הבריאות הוא קריטי. "בסוף, בשביל לתת שירותי בריאות, חייבים את השלטון המקומי", אמר. "צריך להרחיב את הפעילות הבריאותית, צריך לצאת מהקונספציה של בתי חולים ציבוריים, יש עוד שירותים שהרשויות המקומיות יכולות להקים – כמו חדרי מיון פרטיים".

לסיכום, נראה כי מערכת הבריאות נערכת לאפשרות של תרחיש העלטה, אך שיתוף פעולה הדוק עם השלטון המקומי יהיה חיוני להתמודדות מוצלחת עם מצב חירום זה.

צילומים גל סזון
צילומים גל סזון

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן