"לסכן את בריאות ושלום המטופלים": צו סגירה חריג למרפאת השיניים המוכרת

צו סגירה למרפאת השיניים, אילוסטרציה - ציוד של רופא שיניים - צילום: קלינוקואה פיקסבי

בעקבות כשלים שעלו בתלונות למשרד הבריאות וביקורות פתע, החליטה ד"ר מאיה בוטארה ממשרד הבריאות להוציא צו סגירה מנהלי למרפאת השיניים המוכרת לאחר ביקורת פתע בה לא נמצא כלל רופא במרפאה ונאמר למפקחים כי המטופלת שנמצאת במקום בסך הכל צריכה לשלוח שיניים תותבות למעבדה ולא צריך שרופא יהיה נוכח.

התשובה הזאת, שהפתיעה את אנשי משרד הבריאות הובאה גם במכתב הסגירה במסגרת הצו שהוצא למרפאה לצד פירוט נוסף על ליקויים בניהול המרפאה שנחשבת למוכרת, כשבין היתר צויין כי המרפאה פועלת בדרך שיש בה כדי לסכן את בריאות ושלום המטופלים.

למרות מכתב סגירה מרפאת השיניים המשיכה לפעול כרגיל

במכתב שנשלח להנהלת המרפאה נכתב:  " בתאריך 24.11.2022 נשלחה למרפאה הודעה מטעם האגף לרישוי מוסדות ומכשירים רפואיים, על סגירת המרפאה) מצ"ב מכתב הודעת הסגירה, מדבר בעד עצמו, )להלן :

"מכתב הסגירה.(" במסגרת המכתב הנ"ל הודע לכם כי תחולת הסגירה מיום 23.11.23. א. בתאריך 09.05.2024 בוצעה בקרת פתע במרפאה אשר ממצאיה הועברו לעיונכם בתאריך 13.05.2024 )מצ"ב  דו"ח סיכום הבקרה , המדבר בעד עצמו ).

למצער, במהלך הבקרה עלה כי המרפאה פועלת חרף מכתב הסגירה, כך שהמרפאה מופעלת ללא רישיון בר תוקף מאת משרד הבריאות וזאת ובניגוד להוראות סעיף 2 ל תקנות רופאי השיניים )מרפאות של תאגידים(, תשנ"ג-1993 וכן מופעלת ו/או מנוהלת ללא רישומה כדין בהתאם להוראות סעיף 34 לפקודת בריאות העם ,1940 )להלן: "הפקודה"( ותקנות בריאות העם )רישום מרפאות(, תשמ"ז-1987, לפיכך המרפאה פועלת ללא אישור משרד הבריאות בניגוד לכל דין.

" ליקויים מקצועיים חמורים בניהול המרפאה "

בנוסף, במהלך הבקרה נתגלו ליקויים מקצועיים חמורים בניהול המרפאה, הכל כמתואר בדו"ח בקרת הפתע מיום 13.5.24, כך שהמרפאה מנוהלת ו/או מופעלת ללא שקוימו הוראות, נהלי וחוזרי משרד הבריאות והנחיותיו, ובכך הרי שהמרפאה מתנהלת בדרך שאינה לטובת בריאותם או רווחתם של המטופלים בה ויש בה כדי לסכן את בריאות ושלום המטופלים.

בעקבות הממצאים החמורים לעיל, ובטרם קבלת החלטה בעניין המרפאה, נשלחה הזמנה לשימוע למנהל ומחזיק המרפאה בפועל מר דורון קאופמן ,מצ"ב ההזמנה לשימוע מיום 13.5.24 המדברת בעד עצמה.

מסיבות שאינן ברורות למשרד, מנהל המרפאה בחר שלא להגיע לשימוע ואף לא טרח להודיע או לשלוח מישהו מטעמו. פרוטוקול ישיבת שימוע/ הבהרה מיום 23.5.24, מצ"ב. ביום 13.6.24 בוצעה במרפאה בקרת פתע וללא תיאום מראש ע"י רופא מפקח תאגידים בלשכת בריאות המחוזית  ונמצא כי המרפאה פתוחה, עם נוכחות מטופלת אחת בחדר ההמתנה ובנוכחות מר דורון קאופמן , מנהל ומחזיק המרפאה בפועל אשר לדבריו:  " המטופלת הגיעה לשליחת תותבת לתיקון במעבדה ולזה לא צריך רופא. "

יש  לציין כי במרפאה לא נמצא רופא שיניים ולא רופא אחראי. בנוסף ,נמצא כי רוב הליקויים שנמצאו בבקרה הקודמת בתאריך 09/05/2024 לא תוקנו, מצ"ב דו"ח ביקורת מיום ה-13.6.24 המדבר בעד עצמו.

צו סגירה למרפאת השיניים המוכרת לאלתר

לאור כל האמור לעיל ולנוכח העובדה שמדובר במרפאת שיניים של תאגיד אשר עובדת ללא רישיון ו/או אישור בתוקף וללא נוכחות רופא שיניים אחראי ולנוכח הליקויים הרבים שנמצאו ולאחר ששקלתי בכובד ראש את כל החלופות העומדות בפני, הגעתי לכלל מסקנה כי המרפאה מופעלת ו/או מוחזקת ו/או מתנהלת ללא אישור ו/או רישיון בני תוקף ובניגוד לתקנות, הוראות המשרד והנחיותיו בניגוד לסעיפים 25)א(-)ג( לפקודת בריאות העם ,1941 ו בדרך שאינה לטובת בריאותם או רווחתם של המטופלים בה.

לפיכך ובהתאם לסמכותי לפי סעיפים 25א)א)(1(, 25א)א)(2( ו- 25א)א)(3( לפקודת בריאות העם, 1940  הריני מצווה על סגירת המרפאה לאלתר, ובכלל זה הנני מצווה לאסור על מר פאול קאופמן ו/או  דורון קאופמן ו/או  הבעלים ו/או המחזיקים ו/או המפעילים ו/או המנהלים של המרפאה ו/או כל אשר נמצא בה ו/או עובדיהם ו/או מי אחר מטעמם, קבלת מטופלים חדשים.

צו הסגירה יכנס לתוקפו באופן מידי ומשרד הבריאות שומר על הזכות לנקיטת כל צעד כנגד המרפאה אשר תטפל במטופלים קיימים או מטופלים חדשים בניגוד לצו זה.

בהתאם לסעיף 25א)ז(לפקודת העם 1940, הריני להורות למשטרת ישראל להיכנס למרפאה ולנקוט כל אמצעי, לרבות שימוש בכוח סביר, כדי להבטיח ציות לצו.

בהתאם לסעיף 25א)ה( לפקודת בריאות העם ,1949 , הנך רשאי לערור על צו סגירה זה לפני שר הבריאות תוך שלושה חודשים ממסירת הצו, אך אין בהגשת הערר כדי לעכב את ביצוע צו הסגירה".

צו סגירה למרפאת השיניים, אילוסטרציה - ציוד של רופא שיניים - צילום: קלינוקואה פיקסבי
צו סגירה למרפאת השיניים, אילוסטרציה – ציוד של רופא שיניים – צילום: קלינוקואה פיקסבי

כעת במשרד הבריאות מחכים לראות אם הנהלת המרפאה הפועלת כתאגיד פ.ק. מרפאת שיניים נהרייה תגיש ערעור על ההחלטה ובמידה וכן, מה יהיו טענות הבעלים של המרפאה המוכרת.

בשורות טובות: 1.48 מיליארד דולר בקרן לאזרחי ישראל – כיף

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן