מטראומה לחוסן: כנס שדרות איכילוב 2024

לוגו איכילוב

כנס שדרות איכילוב: מטראומה לחוסן

בימים ה-19 וה-20 ביוני 2024, תקיים בשדרות ובתל אביב הכנס הלאומי הראשון "שדרות איכילוב", בנושא "מטראומה לחוסן". הכנס ייערך בשיתוף פעולה בין עיריית שדרות, מרכז חוסן שדרות, מכללת ספיר, ובמרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב), ויכלול מגוון פעילויות מקצועיות ואקדמיות. ביום הראשון של הכנס, משתתפים יוכלו להשתתף בסדנאות ומפגשים במתנ"ס שדרות, המתמקדים בחוסן קהילתי ובמפגש ideation sprint בנושא טיפול בפוסט טראומה (PTSD) באמצעות חיבור טכנולוגיות גיימינג חדשניות. ביום השני, הכנס יתמקד בטיפול קליני בטראומה, ויכלול הרצאות של מומחים בינלאומיים בתחום. במסגרת הכנס ישתתפו מומחים מארה"ב שטיפלו במשבר הנפשי לאחר אירועי 11.9. האירוע יסיים באירוע נעילה חגיגי במתנ"ס שדרות.

מאז ה-7 באוקטובר הפך הטיפול בטראומה נפשית לחזית הרפואית של מדינת ישראל. על פי הערכות שמרניות, בעקבות אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה, עשרות אלפי ישראלים – אזרחים וחיילים – יזדקקו לטיפול כדי לעבד את האירועים שחווינו כפרטים, כמדינה וכעם. "רבים יסבלו מסיוטים, פלאשבקים ומחשבות טורדניות וחודרניות אודות הזוועות. עלינו להתגייס לסייע לאלה שמתקשים לחזור לחייהם שנקטעו. לכולנו ברור – זוהי משימה לאומית, וכדי להצליח בה, עלינו לחבר את כל הכוחות שיש ברשותנו: בארץ ובעולם, במרכז ובפריפריה, במדע ובקליניקה, בטכנולוגיה ובפסיכולוגיה.
מסיבה זו, עיריית שדרות בשיתוף מרכז חוסן שדרות, מכללת ספיר ואסיף במרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) החליטו להתחיל במסורת חדשה, ולקיים כנס מקצועי משותף ראשון מסוגו – "מטראומה לחוסן". זהו קודם כל כינוס של אנשים המבקשים להיפגש, להכיר, לשתף בידע וללמוד – מומחים בתחום בריאות הנפש מהארץ ומהעולם, חוקרים, מטפלים, אנשי AI וטכנולוגיה.

בין הנושאים שידונו בכנס: מודל המבנה הקהילתי האיתן של העיר שדרות ותפקודה של קהילה שמזה שני עשורים מתמודדת עם טרור מתמשך וסבבי לחימה עצימים, חיבור טכנולוגיות גיימינג חדשניות וחברות טכנולוגיה מובילות, עם מציאות של טיפול בדחק נפשי והטיפול הקליני בטראומה נפשית ואתגרי בניית חוסן אישי ולאומי. עוד במסגרת הכנס, השתתפותם של מומחים מארה"ב שטיפלו במשבר הנפשי אחרי אירועי 9/11 בניו-יורק. הכנס מיועד לאנשי קהילה, מטפלים ומומחים בתחום הבריאות הנפש. הכנס יתקיים בימים רביעי-חמישי במתנ"ס שדרות, רחוב ברלב 4.

לוגו איכילוב

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן