פריצת דרך: שיטות חדשות להפחתת כאב בילדים לאחר ניתוח

בשורה משמחת לילדים: מחקרים פורצי דרך מציגים שיטות יעילות יותר להפחתת כאב לאחר ניתוח

 חדשות מעודדות בתחום טיפול בכאב בילדים מגיעות מהמרכז הרפואי בני ציון, שם נערכו שני מחקרים פורצי דרך שהציגו שיטות יעילות יותר להפחתת כאב לאחר ניתוח. המחקר הראשון, שבחן את השפעת סוג ההרדמה על רמות הורמוני הדחק בילדים, גילה כי ילדים שעברו הרדמה אזורית חוו רמות נמוכות יותר של קורטיזול בהשוואה לילדים שעברו הרדמה כללית. פרופ' מוסטפא סמרי, מנהל מחלקת הרדמה במרכז הרפואי בני ציון, מציין כי ייתכן שרמות נמוכות יותר של הורמוני דחק אלו עשויות להשפיע לטובה על תוצאות הניתוח.

המחקר השני התמקד ביעילות מתן תרופות משככות כאב לילדים לפני ניתוח. נמצא כי ילדים שקיבלו תרופות אלו חוו פחות כאב לאחר הניתוח ונזקקו לכמות קטנה יותר של משככי כאבים בהשוואה לאלו שלא קיבלו תרופות מקדימות. ממצאים אלו מציגים התקדמות משמעותית בתחום טיפול בכאב בילדים, ומספקים כלים יעילים יותר להפחתת סבלם לאחר ניתוח. פרופ' סמרי מדגיש את המחויבות של המרכז הרפואי בני ציון לספק טיפול מיטבי בכאב בקרב ילדים, ומוסיף כי גאה בתרומתו המשמעותית של צוות המחקר לקידום תחום זה.

ד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון:

"מחקרים אלו מדגישים את המחויבות שלנו במרכז הרפואי בני ציון לספק טיפול מיטבי בכאב בקרב ילדים. אנו גאים בפרופ' סמרי על תרומתו המשמעותית לקידום חקר הכאב בילדים".ממצאי המחקרים הוצגו בכנס האיגוד הבריטי לכאב שהתקיים בעיר נוטינגהאם בהשתתפות למעלה מ-500 רופאים מומחים בתחום.

המשמעות עבור ילדים:

מחקרים אלו נותנים תקווה לילדים רבים שעומדים לעבור ניתוח. שיטות הטיפול החדשות עשויות להפחית משמעותית את סבלם לאחר הניתוח ולשפר את איכות חייהם. צוות המחקר במרכז הרפואי בני ציון ממשיך לחקור דרכים יעילות יותר לטיפול בכאב בילדים. אנו צופים שמחקרים אלו יובילו לפיתוח טיפולים חדשים ומתקדמים עוד יותר בעתיד.

מנהל מחלקת הרדמה במרכז הרפואי בני ציון פרופ' מוסטפא סמרי בכנס האיגוד הבריטי לכאב שהתקיים בעיר נוטינגהאם
צילום: דוברות המרכז הרפואי בני ציון

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן