אב צעיר לילד קטן ונשוי לאישה בהריון שוחרר מאשפוז ונפטר בצורה טראגית

אילוסטרציה - ניידת טיפול נמרץ, צילום ארכיון: דוברות מד"א

אב צעיר שוחרר לביתו מאשפוז למרות סימנים שהעידו על מצבו הבריאות ונפטר תוך ימים ספורים

אב צעיר בן 29 בסך הכל, נפטר במסגרת אירוע שיכול היה להימנע אלמלא רשלנותו של מרכז רפואי שנחשב לדי מוכר, כך נטען בתביעה נגד המרכז הרפואי, אותה הגישה משפחת המנוח באמצעות עוה"ד רן שפירא ורותם ציוני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא.
אב צעיר נפטר, אילוסטרציה - ניידת טיפול נמרץ, אין קשר לכתבה, צילום ארכיון: דוברות מד"א
אב צעיר נפטר, אילוסטרציה – ניידת טיפול נמרץ, אין קשר לכתבה, צילום ארכיון: דוברות מד"א

 

על פי התביעה, בחודש דצמבר האחרון, הגיע המנוח, תושב המרכז, כשהוא מלווה באשתו ובשוטרים, למיון של המרכז הרפואי, ואובחן במצב מאני-פסיכוטי עם הוראה לאשפוז כפוי. לרופאים סיפרה האישה, כי התנהגותו של בעלה מוזרה ותוקפנית מאוד.

אושפז לחודש שלם, התאזן ושוחרר לביתו

לדברי עו"ד שפירא, המנוח אושפז בבית החולים למשך חודש. לאחר שמצבו התאזן בהדרגה, הוא שוחרר לביתו בסטטוס של "חולה יום", כשהוא מצויד בהזמנה להמשך מעקב במחלקה, עד אשר יתקבל למרפאה.  למשפחת המנוח הוסבר, שהוא סבל מהתקף מאני, אך לא מעבר לכך.
כמו כן נאמר להם, שזה יכול להיות התקף יחיד במהלך כל חייו. אלא שעל פי התביעה, מיד עם שחרורו של המנוח מבית החולים, חל שינוי חד במצבו הנפשי, הוא נכנס למצב של אי שקט ולא ישן בלילות.
לדברי עו"ד שפירא, מצבו המידרדר של המנוח הדאיג מאוד את בני משפחתו, ולפיכך, מספר ימים לאחר ששוחרר מבית החולים, הם שבו ביחד איתו למחלקה. בבדיקה, כך נטען, סיפר המנוח לרופא, כי הוא סובל ממחשבות שליליות רבות, ובעיקר מחשבות אשמה על נסיבות אשפוזו. עוד נטען, כי בתום הבדיקה, הרופא רשם למנוח תרופה אנטי-פסיכוטית בשם סרוקוואל והורה לו לשוב למחלקה למעקב כעבור שבוע.
בכתב התביעה צויין כי בבוקר שלמחרת הבדיקה, כשמצבו של המנוח הוסיף להידרדר, התקשרה אמו למחלקה וציינה בפני הרופא, כי בנה לא ישן כל הלילה. הרופא, כך נטען, שוחח גם עם המנוח עצמו, ששב והדגיש שיש לו "מחשבות לא טובות". הרופא, מצידו, העלה לו את המינון של הסרוקוואל ואמר לו להגיע למיון במידת הצורך.

הרופא המליץ, המשפחה פנתה למיון ושוב הוא שוחרר

לדברי עו"ד שפירא, בצהרי אותו היום, בהתאם להמלצת הרופא, פנה המנוח, בלוויית אמו ישירות למיון, אלא ששם הפנו אותם ישירות למחלקה. בפגישה עם הרופא במחלקה, כך נטען, סיפר המנוח, כי הוא סובל מירידה במצב הרוח וממחשבות אובדניות הקשורות בקפיצה מגובה. כמו כן הוא שב ואמר, כי הוא לא מצליח להירדם בלילה.
עוד נטען, כי באותה הפגישה אמרה אמו של המנוח לרופא, כי היא ואשתו של המנוח, איתן הוא מתגורר, אינן מסוגלות להתמודד עם מצבו. האם הדגישה בדבריה, כי המשפחה מתגוררת בקומה גבוהה, וכי הן חוששות לחייו.
כמו כן, מציין עו"ד שפירא כי חרף דבריה הברורים של האם, וחרף העובדה שבפני הצוות הרפואי היה כל המידע, שחייב אשפוז מיידי, בחר הצוות הרפואי לשחרר את המנוח, וזאת בלא שנתן לאמו ולאשתו הוראות כלשהן.
על פי התביעה, המנוח שב לביתו, כשהוא במצב נפשי קשה של אי שקט. בערבו של אותו היום, הוא נטל כדור סרוקוואל של 100 מ"ג, ונרדם. למחרת בבוקר, בסביבות השעה 09:00, קפץ המנוח אל מותו ממרפסת ביתו, מותיר אחריו אישה בחודשי הריון מתקדמים ובן תינוק.

ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי: ההתנהלות גרמה לטרגדיה הקשה

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי, מומחה בפסיכיאטריה, שקבע, כי התנהלותו של המרכז הרפואי היא זו שגרמה לטרגדיה הקשה, או לכל הפחות – לא מנעה אותה.
לדברי ד"ר מרצ'בסקי, הרופא המטפל לא ביצע הערכת מסוכנות כמקובל, לא ביצע בדיקה מפורטת דיה, ולמרות ביקוריו התכופים של המנוח במחלקה, לא הוצע לו אשפוז חוזר, לנוכח המעבר החד שחל אצלו ממצב מאני למצב דיכאוני עם מחשבות אובדניות. עוד מציין ד"ר מרצ'בסקי, כי בשל העובדה שהמנוח חשב לשים קץ לחייו, ואף לא הסתיר זאת ממשפחתו ומרופאיו, לא הייתה כל שאלה באשר להצדקת אשפוזו בכפייה או שלא בכפייה.
בסיכום חוות דעתו קובע ד"ר מרצ'בסקי, כי במקרה זה הייתה סכנה אובדנית ברורה ומיידית, לה היה מודע הצוות הרפואי, אולם חרף זאת, הפעולות הבסיסיות הנדרשות לא בוצעו. "רשלנות הצוות הרפואי הובילה למותו המצער של המנוח בטרם עת", מסכם המומחה.
בתביעה מבקש עו"ד שפירא מבית המשפט להורות למרכז הרפואי לפצות את אשתו ובנו של המנוח בסכום שלא יפחת מ-2.5 מיליון שקלים בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
מהמרכז הרפואי נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה. כתב התביעה התקבל אך מפאת חיסיון רפואי, אנו מנועים מלמסור מידע באשר לטיפול שניתן. התייחסות נרחבת לטענות המשפחה תובא בפני בית המשפט."
מייצג את משפחת האב הצעיר שנפטר, עו"ד רן שפירא, צילום: גולן קריאו
מייצג את משפחת האב הצעיר שנפטר, עו"ד רן שפירא, צילום: גולן קריאו

סופית: מהחודש הבא טיסות הלוך חזור לאילת ב-99 ש"ח: אלו האנשים שירוויחו – כיף

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן