ספרים במקום מסכים: למה כדאי לקרוא לפני השינה – "שבוע הספר"

"שבוע הספר": למה כדאי לקרוא ספרים מודפסים ולא לגלול במסכים בלילה?

גם אתם מוצאים את עצמכם גוללים במסכים בלילה עד שהעיניים נעצמות? לרגל שבוע הספר, רצינו להזכיר לכם את היתרונות של קריאת ספר מודפס לפני השינה על פני שימוש במסכים דיגיטליים:

 פחות חשיפה לאור כחול

מסכים דיגיטליים כמו טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשבים וטלוויזיות פולטים אור כחול, שעלול להפריע למחזור השינה על ידי דיכוי הפרשת הורמון המלטונין. קריאת ספר מודפס מפחיתה את החשיפה לאור זה ומאפשרת שינה עמוקה ואיכותית יותר.

 עייפות עיניים

אור כחול יכול לגרום לעיניים עייפות ויבשות אחרי חשיפה ממושכת, בעיקר ממסכי LCD ו-LED. ספר מודפס מונע את הלחץ הזה על העיניים ומספק חווית קריאה נוחה יותר.

 עומס קוגניטיבי נמוך יותר

קריאת ספר כרוכה בפחות גירויים חיצוניים והסחות דעת כגון הודעות והתראות, המגיעות ממסכים דיגיטליים. כך ניתן להתרכז ולהינות מקריאה שקטה ומרגיעה.

מיקוד טוב יותר

ספר מודפס אינו מאפשר גישה לאתרים נוספים או ליפול למלכודת של ריבוי משימות (מולטיטסקינג). בכך, הוא מאפשר התרכזות מעמיקה יותר בתוכן הנקרא.

 מורידים הילוך

שגרת קריאת ספר לפני השינה נחשבת כמרגיעה יותר (בהתאם לתוכן הספר), מנטרלת את המוח מרעשי הרקע הדיגיטליים ומכינה אותו לשינה. קריאה בספר יוצרת מעין טקס מרגיע לפני הכניסה למיטה, שמסייע להירדמות. אם אתם מתעוררים באמצע הלילה ומתקשים להירדם מחדש, מומלץ לצאת לחדר סמוך עם מקור אור מזערי ולקרוא ספר שאינו מרתק מדי עד שהעיניים שוב נעצמות, ואז לחזור למיטה ולהירדם בקלות.

במקרים שבהם אתם חייבים להשתמש במסכים לפני השינה, כדאי להשתמש במסנני אור כחול, להפחית את בהירות המסך, לצמצם את זמן השימוש ולעבור ל"מצב לילה" במכשירים הניידים. אז, לרגל שבוע הספר, תנו לעצמכם את ההזדמנות לחוות את היתרונות של קריאה מודפסת ולהעניק לעיניכם ולמוחכם מנוחה ראויה. קריאה נעימה ושינה טובה.

שבוע הספר: נערך בBing

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן