שומרים על החגיגה בריאה: טיפים לתזונה בחופש הגדול

איך לשמור על תזונה בריאה במהלך החופש הגדול: עצות וטיפים למשפחות וילדים

החופש הגדול הוא זמן לחוויות חדשות, פעילויות מרגשות והזדמנות לבילוי משותף ומשפחתי. עם זאת, לצד כל הכיף, חשוב לשמוע על אורח חיים בריא ותזונה נכונה, ד"ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מציעה עצות לשמירה על שגרה תזונתית גם בימים מלאי פעילויות ורעיונות לארוחות קלות ומזינות.

דברו עם הילדים בגובה העיניים

שיח פתוח ורגיש על המטרות שלהם בחופש הגדול, כולל בתחום התזונה והבריאות הוא חשוב מאוד! השיח מסייע ביצירת הבנה משותפת והגדרת מטרות משפחתיות. עלינו לזכור שתזונה נכונה אינה עניין של נוחות בלבד – היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא לכל החיים. חשוב להבין שהחופש הגדול אינו זמן לקחת חופש גם מהבחירות הנכונות שעוזרות לנו לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה לכל בני המשפחה.

הקפידו על שעות שינה והשקיעו בזמן משפחתי

בחופש הגדול סדר היום מתבלבל בקלות, ולכן חשוב במיוחד לשמור על איזון גם בשעות השינה והקימה. לא כדאי לקום מאוחר מדי, כי פגיעה בשעון הביולוגי עלולה להוביל להשמנה. השקיעו באכילה משפחתית משותפת לפחות פעם ביום, גם אם מדובר באתגר בתקופת החופש הגדול. השקעה זו חשובה ומאפשרת לא רק לאכול יחד מאכלים קלילים ובריאים, אלא, גם ליהנות מזמן איכות משפחתי יקר ערך שלא תמיד זמין בשגרה העמוסה. מחקרים מראים שארוחות משפחתיות מפחיתות התנהגויות סיכוניות אצל ילדים, מחזקות את הביטחון העצמי ותורמות להצלחה בתהליך ההרזיה ובחיים בכלל.

הכינו מערכת שבועית של פעילויות וארוחות

ללוח זמנים של פעילויות ולוח תזונה ישנה חשיבות עצומה. אל תחכו לרגע האחרון – ארוחות מסודרות זה המפתח להצלחה! "אני ממליצה לדאוג באופן קבוע לאוכל מבושל חם במקרר, שאפשר לחמם, נשנושים שהילדים אוהבים ובחרו בעצמם. כך, תמנעו מהם להזמין משהו עתיר קלוריות ושומנים". רצוי גם לשלב את הילדים בהכנה מראש של שלגוני פירות בריאים (מצורף מתכון), מוזלי קר ומפנק וקופסאות יפות של פירות וירקות חתוכים. רצוי לקבל עם הילדים החלטה ביחד שפעם ביום מותר להם שקית קטנה של חטיף קנוי (בבקשה אל תאסרו עליהם לגמרי – האסור הזה גורם בדיוק להיפך). בשאר הארוחות הכינו נשנושים צבעוניים שמגרים  העין ואת הקיבה כמו: טוסטים יפים עם חלבונים כמו חביתה, פסטרמה, גבינה צהובה, פנקייקים בריאים, חטיף בריא כמו פצפוצי אורז (מצורף מתכון), בורקסים ביתיים מעלי פילו עם שלל מילויים ותמיד להוסיף לארוחה ירקות. אפשר גם לעודד את הילדים לתחרות בבית/עם החברים של הכנת סלט מושקע או צלחת פירות מושקעת יפה, לצלם ולפרסם בקבוצת הווטסאפ המשפחתית המורחבת או לאינסטוש לתחרות נושאת פרסים. כך משיגים גם העצמה, גם נשנוש בריא וגם תחרותיות בריאה וכייפית.

להיות בתנועה ככל האפשר

למרות הפיתוי להישאר במזגן בחום הקיץ, חשוב לצאת מהבית ולהפעיל את הגוף. כל צעד שאתם צוברים עוזר ליצירת גרעון קלורי, וזה נהדר לבריאות. גם בבית ניתן לבצע פעילות גופנית משותפת, כמו אימונים מול הטלוויזיה או בעזרת סרטוני כושר ביוטיוב. זה יכול להיות כיף משפחתי, או פעילות של אמא ובת, אבא ובן. תצאו כל יום לפארק, תשחקו בכדור או תטיילו בים. פעילות גופנית משפרת את תפקוד מערכת העיכול ומונעת אכילת יתר מתוך שעמום או עצבנות.
הקפידו על שתיית מים – תנו דוגמא אישית והרבו בשתיית מים בכל מיני דרכים בבית. קנקן יפה עם לימונענע גרוס ביתי או בקבוק אישי מגניב לכל אחד במקרר ולמדו אותם לשתות לאורך כל היום. הימנעו כמה שיותר מלקנות הביתה שתייה מתוקה עתירת קלוריות וסוכר. שתיית מים עוזרת הן לתהליך העיכול והן לתחושת השובע במהלך היום – אוכלים יותר כשצמאים ואין מספיק נוזלים בגוף!

והכי חשוב

זה הזמן לחזק, לחבק ולהעצים את הילדים ולא להעיר ולשפוט. ילד שגדל עם ביטחון עצמי יצליח להתמודד עם כל אתגר. זכרו שמשקל הוא רק מספר ואינו מגדיר את ילדכם. הקפידו לחזק ולאהוב אותם כל יום, כל שעה. הם ילמדו לבד, תאמינו לי, לקבל החלטות שטובות יותר עבורם. הילדים של היום חשופים לכל המידע בדיוק כמוכם. הם יודעים היטב מה כדאי לאכול ומה לא – הם זקוקים למילה טובה ולאהבה.

חטיף בריא שילדים ממש אוהבים – קינוח פצפוצי אורז בטעם חלבה

באדיבות: חלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא

מרכיבים:

2 כוסות פצפוצי אור

4 כפות טחינה גולמית

4 כפות סילאן

אופן הכנה:

מערבבים בקערה את פצפוצי האורז, הטחינה והסילאן עד לקבלת תערובת דביקה ואחידה.
מרפדים תבנית אינגליש קייק בנייר אפיה ויוצקים את התערובת.
משטחים בצורה אחידה ומהדקים היטב בעזרת גב של כף או בעזרת ידיים רטובות (חשוב להדק היטב אחרת יתפרק בחיתוך).
עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקפיא למשך כשעתיים.
מחלצים בזהירות מהתבנית ומניחים על משטח חיתוך וחותכים לריבועים. יש לשמור במקפיא.
16 יחידות, כל 3 יחידות הן מנה אחת. מנה= מנת פחמימה מתוקה + מנת שומן

שלגון חלבי שכייף להכין בבית

באדיבות: חלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא

מצרכים ל 3 מנות:

1 בננה בשלה
150 גרם פירות יער
300 מ"ל חלב
3 כפיות יוגורט טבעי עד 3%
3 כפיות דבש או מייפל טבעי

אופן הכנה:

מקלפים את הבננה ומכניסים לבלנדר עם יתר הרכיבים, מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.
מחלקים את התערובת בין 6 תבניות ארטיק ומכניסים מקל לכל אחת. מכניסים את התבנית למקפיא למשך 4 שעות לפחות, או עד שהן מוצקות.
מוציאים כמה דקות מראש לפני האכילה לשחרור קל של הארטיקים.

בחופש הגדול, חשוב לנו להבין שהבריאות הפיזית והרגשית של הילדים היא פריט עליון ברשימת העדיפויות. כשאנו יוצרים סביבה של אהבה וקבלה, ומעניקים להם אוכל בריא וטעים, אנו מקדמים להם חוויות חיוביות שיכולות לצמוח מתוך בריאות נפשית.

צילום באדיבות יחסי ציבור חלי ממן

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן