נס: מיילדת עירנית הצילה יולדת בחדר לידה באסותא אשדוד

היולדת שניצלה בזכות ערנות המיילדת: סיפור ההצלה של נופר ברק בבית הרפואה אסותא אשדוד

נופר ברק, בת 28 מאשדוד, הגיעה לבית הרפואה הציבורי אסותא אשדוד ללידת בתה השנייה, ללא ידיעה שהיא נושאת עמה פגם מולד בלב שעלול לגרום לאירוע מוחי במקרה של קרישיות בדם. בזכות ערנות המיילדת, חייה של נופר ניצלו ברגע האחרון.  ד"ר אייל בן אסא מנהל יחידת הצנתורים: "קריש הדם עבר דרך הלב אל הריאות, נופר הייתה כפסע מהגעת קריש הדם למוח ומאפשרות של שבץ מוחי"

ערנות המיילדת: "תחושת הבטן שלי אמרה לי שמשהו לא בסדר"

נופר עברה במהלך ההיריון בדיקות שגרתיות בקהילה, והכל נראה תקין. לאחר הלידה, עוד לפני שהועברה למחלקת היולדות, החלה המיילדת האחראית, טל בן ואליד, לחשוש שמצבה של נופר אינו טוב. "הייתה לי תחושה שיש משהו חריג במצב שלה. אני פוגשת ורואה כל יום נשים לאחר לידה, אך משהו אצלה לא הניח לי," תחושת הבטן שלי אמרה לי שאני חייבת לבדוק מה קורה כאן" אומרת טל. בעקבות כך, החליטה טל לקרוא לצוות הרפואי ולקיים בירור רפואי מהיר ומעמיק לנופר. הצוות הרפואי והסיעודי נתנו במהרה תרופות לייצוב מצבה של נופר וצוות הקרדיולוגים של בית החולים נקרא לסייע בטיפולה. בוצעה בדיקת אולטרהסאונד של הלב שהדגימה אומנם תפקוד לבבי תקין אך נצפה בבירור קריש דם בווריד הגדול של הבטן וכמו כן הודגם פגם מולד במחיצת הלב שנקרא PFO (Patent Foramen Ovale).קריש הדם שנצפה בווריד הבטן נסחף עם זרם הדם דרך מדורי הלב ובסופו של דבר הגיע לריאות וגרם לתסחיף ריאתי (Pulmonary Embolism). בהמשך נלקחה נופר לביצוע בדיקת CT ריאות אשר הדגימה בבירור מספר קרישי דם בשתי הריאות ועדות ללחץ מוגבר בעורקי הריאה.

הטיפול המהיר: ייצוב מצבה של נופר

בעקבות הממצאים הללו פונתה נופר במהירות למחלקת טיפול נמרץ לב שם טופלה במהירות ומצבה השתפר. במהלך הטיפולים והבדיקות השונות התייעץ הצוות הרפואי עם ד"ר אייל בן אסא, מנהל יחידת הצנתורים של ביה"ח ומומחה בטיפולים צנתורים במחלות לב, לגבי העובדה כי בנוסף לתסחיף הריאתי הודגם אצל נופר גם פתח מולד בין מחיצות הלב (PFO). החשש של הצוות הרפואי היה כי במידה וייווצר בעתיד קריש דם נוסף, הוא יעבור בפתח, משם עלול להגיע למוח ולגרום לאירוע של שבץ מוחי משמעותי בגיל צעיר.
עם סיום הטיפול המיידי וייצוב מצבה, ולאחר דיון עם צוות ההמטולוגים בבית החולים, הומלץ לה ע"י ד"ר בן אסא לבצע צנתור לסגירת הפתח שאם לא כן, היא בסכנה עתידית לשבץ מוחי. ד"ר בן אסא אף הדגיש בפניה כי הריונות נוספים בעתיד מסכנים אותה בהיווצרות קרישי דם נוספים וללא הצנתור לסגירת הפגם במציאות הנוכחית, מסכנים את חייה פי כמה.

סגירת מעגל: מפגש מרגש עם המיילדת והרופא

לפני מספר ימים נכנסה נופר לחדר הצנתורים בביה"ר הציבורי אסותא אשדוד ועברה בהצלחה, ע"י ד"ר בן אסא, צנתור טיפולי לסגירת הפגם במחיצה על ידי השתלת התקן סוגר ייעודי. זוהי פעולה שנעשית בהרדמה מקומית בלבד, תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית של אולטרהסאונד מזערי המאפשר הדמייה מדוייקת של הפגם ושל ההתקן ישירות מתוך מדורי הלב. הפעולה עברה בהצלחה ונופר שוחררה לביתה כבר למחרת.
היום התקיימה סגירת מעגל מרגשת כאשר נופר הגיעה להודות לטל בן ואליד ולד"ר בן אסא שהצילו את חייה.

ד"ר בן אסא:

" התרגשתי מאוד לפגוש את נופר ולסגור מעגל, נפגשנו בהתחלה בזמן האשפוז המורכב שלה אז היא חשה לא טוב והייתה מבוהלת, ליוויתי אותה במרפאה במהלך כל התקופה ואף פגשתי את בעלה וביתה התינוקת וכעת לאחר הצנתור המוצלח היא מרגישה מצוין וסיפרה לי שהיא מרגישה כעת בטוחה לתכנן את המשך הגדלת המשפחה המאושרת שלהם "

טל בן ואליד:

"לראות את נופר היום, לאחר שטיפלנו בה במצב כה מורכב, יציבה ובריאה, מעניק לנו המון נחת. מהירות זיהוי מצבה והתגייסות של כלל הצוותים המטפלים להעניק לה טיפול מהיר ומקצועי עזר לאבחן אותה במהירות.
מחכים לה בלידתה הבאה"

בסיום המפגש אמרה נופר:

"ברצוני להודות לבית החולים אסותא אשדוד על הטיפול המהיר ,המסור והמקצועי
על האכפתיות והדאגה
תודה שהצלתם את חיי "

צילום: דוברות אסותא אשדוד
צילום: דוברות אסותא אשדוד
צילום: דוברות אסותא אשדוד
צילום: דוברות אסותא אשדוד
צילום: דוברות אסותא אשדוד

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן