הנס של חיים לוינצקי: ללא הכרה על המדרכה עד שבמקרה עבר הרופא

קריש הדם שהוצא מהריאה של חיים לוינצקי, צילום: המרכז הרפואי שערי צדק

דבר כזה לא קורה בכל יום, חייו של חיים לוינצקי דמות מוכרת מעולם הטיולים ניצלו כשבהשגחה פרטית רופא שעשה את דרכו ליום עבודה הבחין בו שרוע על המדרכה לצד הכביש בזמן בו עוברים ושבים ברחוב מדלגים עליו ולא שמים לב למצבו הרפואי.

האיש הנכון בזמן הנכון: ד״ר אמיר אורלב

בעודו סובל מחוסר אויר ובזמן בו עוברי אורח לא שמים לב למצבו למרות שהוא שוכב על הרצפה במקום הומה אדם, ב"ה עבר במקום ד"ר אמיר אורלב, רופא מצנתר לב בכיר ומנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק ירושלים, הבחין במבוגר שרוע בצד הכביש, הזעיק אמבולנס, נסע איתו לבית החולים אבחן כי הוא סובל מקריש דם מאסיבי בריאה, צנתר אותו והציל את חייו

כשד״ר אורלב יצא בבוקר עם אשתו בדרך לעבודתו במרכז הרפואי שערי צדק זה היה נראה כמו עוד יום רגיל. הוא לא שיער שיראה אדם מחוסר הכרה סמוך לביתו, ובהמשך היום יפגוש אותו שוב בחדר הצנתור.

ביציאה מביתו, הבחין אורלב באיש שרוע על המדרכה הסמוכה, כאשר עוברי אורח עוברים לידו ולא ניגשים אליו. כאשר ניגש אליו, הבחין שהוא לאחר אובדן הכרה עם חסר חמצן, הזמין עבורו אמבולנס וליווה אותו לשערי צדק, שם התברר כי האיש סובל מקריש לב בריאה, ולכן הוכנס לחדר צנתור ע"י ד"ר אורלב לשאיבת הקריש.

" שמתי לב כי הוא התעלף וקיבל חבלה בראשו " ד"ר אורלב מתאר את האירוע

״לאחר שאשתי ניגשה אליו ראשונה והחנתי את הרכב, ניגשתי אל האיש שאמר ששמו חיים, בשנות ה-50 לחייו וגר בבניין סמוך. שמתי לב כי הוא התעלף ואף קיבל חבלה בראשו מהנפילה. לאחר שיחה קצרה ובדיקה, הבחנתי בסטורציה נמוכה בעזרת המכשיר שנמצא עלי באופן קבוע, והיה לי ברור שצריך לנסוע איתו בדחיפות לבית החולים", כך סיפר ד"ר אורלב שלא עזב את חיים, וליווה אותו באמבולנס מד"א עם הנהג-חובש אברהם נקש למיון במרכז הרפואי שערי צדק.

״נכנסתי איתו למיון, עדכנתי את הצוות במצבו שדורש בירור מהיר. תוך זמן קצר ד"ר טרגין וד"ר גולד מהמיון אבחנו כי הוא סובל מקריש דם ברגל שעלה לריאות. לאחר בדיקות דם סיטי ואקו לב הבנו שצריך לאשפזו בטיפול נמרץ לב, וכדאי להוציא בהקדם את הקריש הגדול שנמצא בעורק הריאה. יש לציין שהעובדה שחיים איבד את ההכרה יכולה להיות ביטוי של קרישי דם מסוג זה״.

ד״ר אמיר אורלב, ביחד עם פרופ' דני דביר מנהל קרדיולוגיה התערבותית וחדרי צנתור ופרופ' אלעד אשר מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב הכניסו את חיים לחדר הצנתור, וביצעו שאיבה של קריש גדול מאוד בעזרת טכנולוגיה חדשה(אינרי) שנכנסה לאחרונה לשימוש בשערי צדק.

״לשמחתי ההליך עבר בהצלחה והוצא קריש דם גדול מאוד. חיים נכנס תוך זמן קצר מאוד להליך, ומצבו התייצב והוא משתחרר בקרוב לביתו. במקרים שכאלה חשוב מאוד לזהות את הבעיה, ולהיכנס לצנתור בהקדם על מנת למנוע הדרדרות במצב ולשפר את יכולת ההחלמה."

ד"ר אמיר אורלב וחיים לוינצקי, צילום: דוברות המרכז הרפואי שערי צדק
ד"ר אמיר אורלב וחיים לוינצקי, צילום: דוברות המרכז הרפואי שערי צדק

דר' אורלב מסכם "במזל ראיתי את חיים ברחוב שוכב על המדרכה, ובמקרה נסעתי דרך הרחוב ההוא באותו היום, אך אם לא הייתי שם לב אליו הסיפור יכל להיגמר אחרת. אני קורא לציבור לפקוח עיניים, לא להסס ולגשת לאדם שנראה שסובל מחולשה או קושי , להתקשר למד"א ולהזמין אמבולנס באופן מייד. זה יכול להציל חיים״.

״אני מדריך טיולים, טיילתי בכל העולם וראיתי בתי חולים רבים ומעולם לא קיבלתי יחס טוב כמו בשערי צדק״ מספר חיים.

״במזל גדול ד״ר אורלב ראה אותי ועזר לי, ומשם ליווה אותי בכל התהליך כולל בהליך הרפואי עצמו. זה מצחיק כי אנחנו שכנים, ממש גרים אחד מול השני, ולעולם לא נפגשנו. אני מודה מכל ליבי לד״ר אורלב ולכל הצוות הרפואי במחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק שהצילו את חיי״.

קריש הדם שהוצא מהריאה של חיים לוינצקי, צילום: המרכז הרפואי שערי צדק
קריש הדם שהוצא מהריאה של חיים לוינצקי, צילום: המרכז הרפואי שערי צדק

פיקוד העורף נערכים לתרחיש של ירי טילים על יישובים בסביבות נתב"ג – כיף

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן