שבעים, חזקים ורזים: כל מה שצריך לדעת על החלבון

חלבון בתזונה: 3 סיבות מדוע הוא חיוני לכם

חלבון הוא רכיב תזונתי חיוני לכל אדם, בכל גיל ובכל רמת פעילות. הוא משחק תפקידים רבים בגוף, החל מבניית שרירים ורקמות ועד לחיזוק מערכת החיסון. רובנו מכירים בחשיבותו אך לא תמיד יודעים מדוע הוא חשוב כל כך.

ד"ר ריצ'רד אליסון, תזונאי בהרבלייף, מסביר את 3 התועלות העיקריות של צריכת חלבון:

ד"ר ריצ'רד אליסון, בוחן  את התפקיד החיוני שממלא חלבון בשמירה על הבריאות ובשיפור הביצועים הגופניים. לדבריו : "חלבונים מורכבים מחומצות אמינו, שהן אבני הבניין העיקריות של השרירים, העצמות, העור, הרקמות והאיברים. כאשר אנחנו צורכים חלבון, הגוף מפרק אותו לחומצות אמינו בודדות ולאחר מכן משתמש בהן כדי ליצור חלבונים חדשים היכן שהוא זקוק להם. אם לא נצרוך כמות מספקת של חלבון, הגוף יצטרך לפרק שרירים כדי להשיג את חומצות האמינו להן הוא זקוק."

אליסון מונה את שלוש התועלות העיקריות של החלבון:

חלבון עוזר לכם להרגיש שבעים יותר לאורך זמן

אחד האתגרים העיקריים עבור אנשים שמנסים לרדת במשקל וספורטאים ששורפים מספר רב של קלוריות היא שהם כל הזמן רעבים. זהו המקום בו צריכת חלבון יכולה להיות מועילה במיוחד מכיוון שהיא תעזור לכם להרגיש שבעים יותר למשך זמן רב יותר בהשוואה לפחמימות או שומן. אם אתם מנסים לצמצם צריכת חטיפים לא בריאים, העדיפו חלופות המכילות כמות גדולה יותר של חלבון.

 חלבון מזרז את חילוף החומרים

חלבון יכול גם לסייע בזירוז חילוף החומרים בגוף (התהליך בו מזון ושתייה הופכים לאנרגיה), מה שיכול לסייע בשריפת קלוריות יעילה יותר וחשוב לכל מי שמנסה לשנות את הרכב הגוף שלו. צריכת חלבון לאורך כל היום עשויה לסייע בשמירה על מסת השריר – שחיונית גם לשמירה על חילוף חומרים תקין.

חלבון מסייע בהתאוששות ובניית השרירים

חלבונים איכותיים מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות ועשירים בחומצות אמינו מסועפות (BCAA). לאוצין, אחת מחומצות האמינו החיוניות, ממלאת תפקיד מרכזי בבניית השרירים והתאוששות אחרי אימוני התנגדות וסיבולת. חלבונים איכותיים אלה קיימים במזונות מן החי הכוללים עוף, בקר, דגים, מוצרי חלב, וביצים. אם אתם טבעוניים או פשוט מעדיפים מדי פעם תפריט טבעוני, יש חלבונים רבים ממקור צמחי דוגמת סויה, אפונה, קינואה וזרעי פשתן, שיסייעו באותה מידה בבנייה והתאוששות השרירים.

טיפים לצריכת חלבון:

לדברי אליסון: "תזמון צריכת החלבון חשוב במיוחד עבור ספורטאים או עבור מי שמנסה לבנות את מסת השריר. פעילות גופנית מפעילה עומס על השרירים, וצריכת חלבון לאחר האימון עוזרת לשקם ולבנות אותם מחדש. הצריכה המומלצת היא 20 עד 40 גרם חלבון, ככל שתצרכו קרוב יותר לסיום האימון כך התאוששות השריר ובנייתו מחדש תהיה יעילה יותר. אם אתם נמצאים בדרכים, נסו שייק חלבון איכותי שיענה על הצרכים התזונתיים שלכם. "

חדשות מרגשות מהרבלייף:

בימים אלו משיקה חברת הרבלייף שני סוגי חטיפים מועשרים בחלבון: לאלו המעדיפים מלוח- חטיף חלבון אפוי חדש: צ'יפס בטעם ברביקיו, נטול גלוטן ומתאים לטבעונים, מדובר בחטיף מזין ופריך בטעם ברביקיו, עשיר בחלבון אפונה המספק שמונה מתוך תשע חומצות האמינו החיוניות, מכיל 50% פחות שומן בהשוואה לחטיפי תפוחי אדמה מטוגנים , 11 גרם חלבון לשקית ורק 134 קלוריות. לחובבי המתוק-  חטיף חלבון חדש: H24 Achieve מכיל 21 גרם חלבון לחטיף, מרכיבים איכותיים, 210 קלוריות לחטיף, דל בסוכר ובטעם שוקולד מריר נפלא ומתאים לצמחונים.

לסיכום:

חלבון הוא רכיב תזונתי חיוני לבריאות וביצועים גופניים מיטביים. הקפדה על צריכת חלבון מספקת לאורך היום יכולה לסייע לכם להרגיש שבעים יותר, לזרז את חילוף החומרים ולבנות שרירים חזקים.

צילום: יח"צ חו"ל

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן