פוריות לכל כיס: צו חדש יוזיל משמעותית טיפולי פוריות

בשורה משמחת למטופלות הפוריות: צו מיוחד יביא להוזלה משמעותית בטיפולים

הקלה משמעותית בנטל הכלכלי עבור עשרות אלפי נשים בישראל העוברות טיפולי פוריות: שר הבריאות, אוריאל בוסו, חתם על צו מיוחד שיביא להוזלה קבועה של מאות עד אלפי שקלים לכל מחזור טיפול. במסגרת הצו, יחויבו קופות החולים לממן את מרבית התכשירים ההורמונליים הנדרשים כחלק בלתי נפרד מהטיפולים.

הוזלה משמעותית עבור מטופלות

 עד כה, נאלצו נשים רבות לשאת בעלות גבוהה של תכשירים אלו, שנמכרו דרך קופות החולים. עלות סל תרופתי עבור מחזור הפריה חוץ גופית אחד יכלה להגיע לאלפי שקלים, מה שהיווה נטל כלכלי כבד עבור זוגות רבים. כתוצאה מהצו החדש, צפויה ירידה משמעותית בעלויות אלו, שתאפשר ליותר נשים לעבור טיפולי פוריות ללא חשש כלכלי.

הערכה: גידול בהיקף טיפולי הפוריות

על פי הערכות משרד הבריאות, כ־60 אלף נשים בישראל עוברות טיפולי פוריות מדי שנה, ובהמשך לכניסת הצו החריג, ההערכה בקרב גורמי הרפואה היא כי הוא ירחיב עוד יותר את היקף טיפולי הפוריות וההפריות החוץ- גופיות, זאת כאשר גם כיום ממוקמת ישראל בראש טבלת טיפולי הפוריות העולמית, כאחת השיאניות בתחום. על חומרת והיקף הקושי שהיה עד כה לממן טיפולי פוריות, אף שהם כלולים בסל התרופות, ניתן ללמוד מנתונים של עמותת "חברים לרפואה" שמספקת תרופות מחוץ ובתוך הסל לעשרות אלפי מטופלים המתקשים לממן תרופות אלה. על פי נתוני העמותה, אלפי זוגות בטיפולי פוריות התקשו לממן את התכשירים שנמכרו באמצעות קופות החולים והם קיבלו את התכשירים המיוחדים מהעמותה.

ברוך ליברמן, מנכ"ל "חברים לרפואה":

" אף שטיפולי הפוריות מצויים בסל הבריאות, מטופלות הנדרשות לבצע הפריה חוץ־גופית נאלצו עד לאחרונה לשאת בעלות כבדה של השתתפות עצמית, כך שסל טיפול תרופתי במחזור הפריה חוץ־ גופית אחד עמד על אלפי שקלים. אני מברך על הצעד החדש של שר הבריאות בוסו שמנגיש את הטיפולים החשובים האלו לאוכלוסיות נוספות, שנרתעו עד כה מההוצאה הכבדה. עד עתה, נשים וזוגות חוו קושי של ממש להתמודד עם העלויות הגבוהות של טיפולי הפוריות, וחלקם נאלצו "להרים ידיים" ולסגת מהתהליך, שלעיתים מצריך סבבים חוזרים ונשנים של ניסיונות להרות. "חברים לרפואה" מטפלת כבר למעלה משני עשורים באלפי נשים וזוגות הזקוקים לעזרה במימון התכשירים היקרים והזריקות אותן נדרשות מטופלות הפוריות ליטול כחלק בלתי נפרד וחיוני בטיפולי הפוריות, כאשר העמותה אוספת את התרופות היקרות שנותרו ללא שימוש אצל נשים בטיפולים אלו, ומעבירה לנשים הזקוקות להן. הצו החדש של השר יאפשר הוזלה משמעותית שתיתן ליותר זוגות לממש את הזכות הבסיסית להורות – ללא תלות במצבם הכלכלי".

אודות חברים לרפואה

״חברים לרפואה״ נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה העמותה את ארגון הגג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות, תרופות למחלות כרוניות, ועד לתרופות יקרות כמו תרופות למחלות אונקולוגיות ואחרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה, עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש. עם פרוץ המלחמה פתחה "חברים לרפואה" מרלו"ג מרכזי דרכו ניהלה את אופרציית חלוקת התרופות והציוד הרפואי בהתאם לצרכים העולים מהשטח. עד כה, העבירה ציוד ותרופות בשווי של מעל מיליון ₪.

הצו החדש של שר הבריאות מהווה בשורה משמחת עבור אלפי נשים בישראל העומדות בפני טיפולי פוריות. ההוזלה המשמעותית בעלויות התכשירים ההורמונליים צפויה להקל על הנטל הכלכלי, לאפשר ליותר נשים לעבור את הטיפולים המיוחלים ולהגדיל את הסיכויים להצלחה.

צילום: חברים לרפואה

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן