רפואה בקטנה: האחיות הרופאות בהסבר קצר על משהו שחשוב שתדעו

יתוש, צילום: עדינה ואיקו מפיקסבי

' רפואה בקטנה ' ערוץ היוטיוב של האחיות הרופאות ד"ר לוגסי בהסבר קצר על איך להתמגן מפני יתושים בתקופה הזאת של קדחת הנילוס, לאחר האזהרות של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה.

רפואה בקטנה, חשוב שתדעו, צילום אילוסטרציה: עדינה ואיקו מפיקסבי
רפואה בקטנה, חשוב שתדעו, צילום אילוסטרציה: עדינה ואיקו מפיקסבי

אם כבר נעקצתם, שימו לב לכמה המלצות חשובות של משרד הבריאות: " רצוי לשטוף את אזור העקיצה במים קרירים ובסבון. חימום של המקום מרחיב את כלי💦 הדם ומחמיר את הגירוי המקומי.ניתן למרוח שמן זרעי פשתן, ג'ל אלוורה, או תכשירים אנטיהיסטמינים כמו פניסטיל ג'ל או ביאפין, הניתנים לרכישה ללא מרשם בבתי המרקחת (יש לוודא מול הרוקח כי🧴 התכשיר מתאים).

חשוב להימנע מלגרד את אזור העקיצה. הגירודים מובילים להחמרת העקיצה ותסמיני🩸 הגרד. גירוד של האזור שנעקץ גורם להיווצרות פצע שעלול להזדהם.

ומה בנוגע לתכשירים נגד יתושים? מומלץ למרוח תכשירים הנמכרים ללא מרשם בבתי המרקחת, בעיקר לפני יציאה💤 למקומות הומי יתושים, ולעיתים גם לפני השינה. חשוב להשתמש רק בתכשירים רשומים! ושלא יעקצו אתכם…🦟🦟🦟"

נזכיר שאתמול במבצע ניטור במרכז הארץ לכד המשרד להגנת הסביבה יתושות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס בשטח נמל התעופה בן גוריון. המשרד להגנת הסביבה הנחה את רשות שדות התעופה להרחיב את מערך הניטור וההדברה באזור נתב"ג.

כמו כן, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לציבור כיצד לצמצם את מפגע היתושים בסביבת המגורים, להתגונן מפני עקיצות יתושים ולהפחית את הסיכון להיעקץ. משרד הבריאות מציין כי ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס.

יש לכם רעיון טוב? עד 300000 ש"ח מענק לכל מיזם להנצחת חללים 

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן