תינוק בן חמישה שבועות נפטר משעלת: האם לא התחסנה בהריון

תינוק נפטר משעלת. אישה מחזיקה תינוק בוכה, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד

תינוק בן חמישה שבועות נפטר משעלת: האם לא התחסנה בהיריון

תינוק נפטר משעלת. אישה מחזיקה תינוק בוכה, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד
תינוק נפטר משעלת. אישה מחזיקה תינוק בוכה, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד

תינוק בן חמישה שבועות נפטר משעלת, כך דיווח משרד הבריאות. מהחקירה האפידמיולוגית עולה כי האם לא התחסנה נגד שעלת במהלך ההריון. משרד הבריאות מדגיש כי שעלת היא מחלה מסוכנת בעיקר לתינוקות ולפעוטות, כיוון שהיא עלולה לגרום לסיבוכים סיבוכים קשים, כולל נכות ואף מוות. החיסון נגד שעלת ניתן לתינוקות ב-4 מנות לאורך השנה הראשונה לחיים, ומשום כך בחודשים הראשונים ההגנה של החיסון עדיין לא מלאה. לכן, כדי להגן על עצמך ועל התינוק או התינוקת שלך מפני שעלת, חשוב להתחסן נגד המחלה בזמן ההריון, בכל הריון.

מחלת השעלת

שעלת היא מחלה מדבקת מאוד שנגרמת על ידי החיידק Bordetella Pertussis. החיידק גורם להתקפי שיעול קשים המסתיימים בשאיפת אוויר מאומצת עם צליל המכונה "whoop", שנגרם בגלל המחסור באוויר. התקפי השיעול מלווים לעיתים באודם בפנים ובהכחלה, והם יכולים להימשך שבועות וחודשים. המחלה מסוכנת בעיקר לתינוקות ולפעוטות בגלל סיבוכים כמו הפסקות נשימה (עם ובלי שיעול), דלקת ריאות, שטפי דם בלחמית העין ודלקת במוח שעלולה לגרום לנכות ולמוות. 90% ממקרי המוות כתוצאה משעלת הם של תינוקות עד גיל 3 חודשים.

חיסון נגד שעלת

חיסון נגד שעלת לתינוקות נותן את ההגנה הטובה ביותר לתינוקות וילדים נגד המחלה, והוא נכלל בתוכנית חיסוני השגרה. החיסון ניתן ב-4 מנות בשנה הראשונה לחיים: בגיל חודשיים, 4 חודשים, 6 חודשים ובגיל שנה, כך שהתינוקות בחודשי חייהם הראשונים לא מוגנים באופן מלא נגד שעלת.חיסון נגד שעלת במהלך הריון, ניתן בשילוב עם חיסונים נגד טטנוס ודיפתריה, והוא יעיל ובטוח גם לאם וגם לעובר. חשוב מאוד שנשים בהריון יתחסנו נגד שעלת בין השבועות 27 ל-36 להריון. מתן חיסון לאם בשבועות אלה מאפשר לה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעביר אותם לעובר באופן טבעי דרך השליה. כך היא מעניקה לתינוק או לתינוקת שיוולדו הגנה עד שהם ישלימו את קבלת 4 מנות החיסון בעצמם.

החיסון כלול בסל הבריאות לנשים בהריון וניתן לקבל אותו בזריקה לשריר הזרוע בקופות החולים, בהשתתפות עצמית.

ביטוח לאומי חשף: כוכבי הכדורגל לשעבר ניסו לעקוץ 5000000 ש"ח מהמדינה – כיף

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן