טרנד חדש: גברים רבים יותר פונים לניתוחים פלסטיים

סקר חדש של האיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מצביע על עליה של 18% בביקוש לניתוחים וטיפולים באיזור הפנים בקרב גברים ברחבי העולם

סקר חדש של האיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ואסתטית (ISAPS) חושף נתונים מרתקים על התפתחות התחום בשנים האחרונות.  ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל: "התוצאות הגלובליות מצביעות על מגמה שאנחנו רואים גם כאן בארץ".
עיקרי הממצאים של הסקר: עלייה כוללת של 5.5% בהליכים אסתטיים ברחבי העולם במהלך שנת 2023. סיכום הנתונים כלל למעלה מ-15.8 מיליון ניתוחים פלסטיים ו-19.1 מיליון טיפולים אסתטיים. על פי תוצאות הסקר, שאיבת שומן היה הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בעולם ב-2023 ואחריו הגדלת חזה, ניתוח עפעפיים, מתיחת בטן ועיצוב האף. מבין הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר היו במקום הראשון, הזרקת בוטולינום טוקסין עם 8.8 מיליון הליכים שבוצעו על ידי רופאים מומחים ברחבי העולם. במקום השני היה מילוי חומצה היאלורונית עם כ-5.5 מיליון הליכים בעולם שבוצעו על ידי רופאים. אחריהם על פי מידת הביקוש, טיפולי הסרת שיער והליכים למיצוק העור באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.

הטיפולים והניתוחים הפופולריים ביותר

על פי הסקר החדש, נצפה גידול משמעותי בניתוחים וטיפולים באיזור הפנים אשר עלו ב-19.6% לעומת השנה הקודמת. ארצות הברית וברזיל ביצעו את מרבית ההליכים, עם למעלה מ-6.1 מיליון ו-3.3 מיליון בהתאמה. כל סוגי הניתוחים והטיפולים בפנים הראו צמיחה ניכרת מהשנה הקודמת, עם יותר מ-6.5 מיליון הליכים. הפרוצדורות המובילות היו עפעפיים עם יותר מ-1.7 מיליון ו-24% עלייה, ניתוח אף עם 1.1 מיליון פרוצדורות ועלייה של 21.6%, ופרוצדורות לשיפור שפתיים עם 0.9 מיליון ו-29%. באופן מרתק מצביע הסקר גם על המשך מגמה הולכת וגוברת של ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בקרב גברים, במיוחד באיזור הפנים, אשר רשמו עלייה דרמטית של 18% במהלך שנת 2023. על פי הסקר, הגיל ממלא תפקיד משמעותי בפופולריות של הליכים ספציפיים. מרבית ניתוחי הגדלת חזה ועיצוב האף ברחבי העולם בוצעו בקרב צעירות וצעירים בגילאי 18-34, המהווים כ – 65.8% מכלל המטופלים, בעוד הזרקות בוטולינום טוקסין היו פופולריות בקרב נשים וגברים בגילאי 35–50 המהווים כ -49% מכלל המטופלים.

זינוק בביקוש אצל גברים

בתגובה לסקר החדש הסביר ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל כי: "תוצאות הסקר הגלובלי מצביעות על מגמה שאנחנו רואים גם כאן בארץ, במיוחד עליה בביקוש לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בקרב גברים. באשר להזרקות בוטוקס, גם בארץ המגמה מובילה בין ההליכים הלא ניתוחיים. בהקשר זה חשוב לציין כי לצד העובדה שניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים יוצרים שינוי דרמטי בדימוי הגוף, יש בישראל צורך בהידוק של תאום הציפיות בין המטופלים לרופאים לגבי התוצאות הצפויות."

ד"ר רון עזריה, מזכ"ל ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הוסיף כי: "גם בארץ אנחנו רואים גידול בהליכים ניתוחיים וטיפולים אסתטיים באיזור הפנים. אלו עברו בשנים האחרונות שינוי מהותי ועקרוני. אם בעבר עיקר הניתוח היה מבוסס על “למתוח” היום המצב שונה והעיקרון המנחה הוא מראה טבעי. במקביל לפופולריות של התחום, חשוב שהציבור יבין שכל ניתוח פלסטי או הליך אסתטי טומן בחובו גם סיכונים ומחייב תקופת החלמה בהשגחת הרופא אשר יודע למנוע מראש סיבוכים ולטפל בהם במידה וקרו."

יצוין כי על פי נתוני ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל, במהלך 2023 בוצעו בארץ כ- 700,000 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית מסוגים שונים וכ- 90,000 ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הבריאות הציבורית והפרטית. במקביל נרשמה עליה של כ – 30% בביקוש לניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית, הכוללים לרוב מתיחת פנים והרמת עפעפיים בשיטה המאפשרת החלמה קצרה והתאוששות מהירה.

ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הוא הגדול ביותר בארץ בתחומו ומאגד משנת 2009 את העוסקים בתחום הכירורגיה הפלסטית, הרפואה האסתטית, הקוסמטיקה, המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בחטיבות שונות ומקצועות משלימים זה לזה במסגרת עמותה. מטרת הארגון לקדם שיתופי פעולה בין העוסקים בתחום ולשפר את איכות ובטיחות הטיפול בישראל. הארגון חבר באיגוד האירופאי לכירורגיה פלסטית אסתטית המאגד 45 מדינות באירופה ובאיים הבריטיים.

לסיכום:

תחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטיקה נמצא בתנופת צמיחה משמעותית, הן בעולם והן בישראל. גברים מפתחים מודעות הולכת וגוברת לטיפולים אסתטיים, והטכנולוגיות בתחום מתפתחות כל הזמן. לצד היתרונות הרבים, חשוב לזכור כי כל ניתוח או הליך טומנים בחובם סיכונים ומחייבים בחירת רופא מוסמך והתייחסות אחראית.

צילום: ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים.

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן