השבוע העולמי למלחמה בסמים: זיהוי והתמודדות עם סימני אזהרה בנוער

הורים יקרים, בני הנוער זקוקים לכם

השנה, לצד המצבים המאתגרים של מלחמה וסיכונים נוספים, רואים במשרד הבריאות עלייה בשימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב דור הצעיר. לרגל השבוע העולמי למלחמה בסמים, חשוב להיות ערים ולפעול בזהירות.

איך ניגשים לנושא?

משוחחים עם בני הנוער על שתיה מתונה ואחראית. על ההשלכות הבריאותיות, ירידה בערנות, הורדת עכבות התנהגותיות ומצבי אלימות וסיכון לפגיעה מינית.
למה חשוב לשים לב?
סימני התרעה כוללים ריח חשוד מהפה או ריח מהבגדים, חוסר שיווי משקל בהליכה או בעמידה, דיבור לא ברור עם שינוי קצב – מהיר או איטי מדי. שינויים קיצוניים ומהירים במצב רוח, מכעס לצחוק בלי סיבה. שינויים בגודל האישונים – יותר מדי צרים או מורחבים, בגלל העיניים אדומות כתוצאה משתמשים כל הזמן בטיפות עיניים אשר אינם רופאיים. שינויים משמעותיים לעומת תיאבון רגיל – עליה או ירידה פתאומיות.  שינוים לא מוסברים במצב הרוח או שינויים קיצוניים בהתנהגות כולל תוקפנות, נמצאים סימני הזרקה – ללא המלצת רופא או לקיחת דם או קעקועים "מוזרים" בגוף.

אם נתקלתם באחד או יותר מהסימנים הללו, כדאי לפנות לרופא המשפחה, לעובד רווחה או ליועצ/ת השכבה במוסד החינוכי. האגודה לבריאות הציבור מעמידה לרשותכם קו חם עם צוות יועצים בתחום ההתמכרויות, זמין במספר 6271* להתייעצות נוספת ולקבלת סיוע. נשמור יחד על בריאותם ובטיחותם של בני הנוער. תודה למשרד הבריאות על המידע והמעקב הקפדני בנושא זה.

קרדיט: משרד הבריאות

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן