אזהרה: כיצד להגן מקדחת הנילוס המערבי באמצעות פתרונות פשוטים

שומעים זמזומים באוויר וחוששים שהקדחת הגיעה אליכם לגינה? 🦟

קדחת מערב הנילוס היא מחלה נגיפית המועברת על ידי עקיצות יתושים, אך קיימת בארץ כבר עשרות שנים ואינה מדבקת מאדם לאדם. 80% מהנדבקים כלל אינם מפתחים סימני מחלה, ואצל אלו שכן – המחלה בדרך כלל קלה ודומה לשפעת, עם תסמינים כמו חום, כאבי ראש, חולשה ועוד. במקרים נדירים מאוד (פחות מ-1%) עלולים להתפתח סיבוכים חמורים.

קבוצות בסיכון מוגבר: אנשים מעל גיל 60, חולי סוכרת, חולים אונקולוגיים ומושתלי איברים. שימו לב – ילדים אינם בקבוצת סיכון מוגברת. בין אם יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי או סתם יתושים 'רגילים' שאוהבים לבקר אתכם בגינה – אפשר למנוע ולהתגונן:
התקינו רשתות יתושים בחלונות
הפעילו מזגן או מאוורר
הקפידו לייבש כל מקווה מים עומדים, אפילו את המים בתחתית העציץ בגינה או במרפסת
רוקנו והחליפו מים באגרטלי פרחים וכלי שתייה לחיות מחמד
כסו בריכות שחייה והקפידו לנקות ולרוקן מרזבים
כשיוצאים מהבית השתדלו ללבוש חולצות ארוכות ומכנסיים ארוכים, על מנת להקטין את שטחי העור החשופים לעקיצות.

אם כבר נעקצתם:

רצוי לשטוף את אזור העקיצה במים קרירים ובסבון. חימום של המקום מרחיב את כלי הדם ומחמיר את הגירוי המקומי. ניתן למרוח שמן זרעי פשתן, ג'ל אלוורה, או תכשירים אנטיהיסטמינים כמו פניסטיל ג'ל או ביאפין, הניתנים לרכישה ללא מרשם בבתי המרקחת (יש לוודא מול הרוקח כי התכשיר מתאים). חשוב להימנע מלגרד את אזור העקיצה, שכן גירודים יכולים להחמיר את הגירוי ולגרום להיווצרות פצעים.

ומה בנוגע לתכשירים נגד יתושים?

מומלץ למרוח תכשירים הנמכרים ללא מרשם בבתי המרקחת, בעיקר לפני יציאה למקומות שבהם יתושים פעילים, ולעיתים גם לפני השינה. חשוב להשתמש רק בתכשירים שרשומים ברשות הרופא. על פי נתוני משרד הבריאות, בשלב זה לא נראית מגמת תחלואה חריגה בקדחת הנילוס המערבי בישראל.

 

יתוש
נערך בBing

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן