קריאה להצלת חיים: התרמת דם מיוחדת בעקבות האסון במג'דל שמס

בעקבות הפגיעה במג'דל שמס: מד"א מקיימת התרמת דם מיוחדת בדאלית אל-כרמל

האירוע הקשה במג'דל שמס הצריך את כוחות מגן דוד אדום להגיע לזירה עם כמות גדולה של מנות דם במטרה לסייע לנפגעים הרבים בזירת הפגיעה של טיל פלאק 1 האיראני שפגע במקום בפגיעה ישירה.

היום, ראשון ה-28 ביולי, בין השעות 15:00 ל-21:30 יתקיים אירוע התרמת דם מיוחד במרכז הפיס הקהילתי בדאלית אל-כרמל, ביוזמת שירותי הדם של מד"א. יוזמה זו באה בעקבות הפגיעה הישירה במגרש הכדורגל במג'דל שמס, אשר גרמה למותם של 12 ילדים ונערים ופציעתם של עשרות.

שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור, ובמיוחד לבעלי דם מסוג O מכל הסוגים, להגיע ולתרום דם על מנת לסייע בשמירה על מלאי הדם הנדרש לחירום ולשגרה. במהלך האירוע במג'דל שמס, סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים כ-100 מנות ומרכיבי דם.

מנהל שירותי הדם של מד"א מדגיש כי לדם אין תחליף, וכל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה אנשים הזקוקים לעירוי דם. בעלי דם מסוג O נחשבים לתורמי דם אוניברסליים, ותרומתם יכולה להציל חיים גם במקרים דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל.

שירותי הדם של מד"א מזכירים כי ניתן להתעדכן על מקומות התרמה נוספים באתר האינטרנט של מגן דוד אדום  או בטלפון 03-5300400. מומלץ לקבוע תור לתרומה באתר מד"א ולמלא את שאלון התורם שמתקבל לטלפון הסלולרי בטרם ההגעה.

הציבור מתבקש להמשיך ולתרום דם גם במהלך השבוע כדי להבטיח את המלאי הנדרש.

נערך בOpenAI

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן