דלקת קרום המוח פגעה בתינוק שלא חוסן

מחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל

תינוק בן 11 חודשים מאושפז בטיפול נמרץ בעקבות דלקת קרום המוח שנגרמה מחיידק המופילוס אינפלואנזה סוג B

משרד הבריאות מדווח כי תינוק בן 11 חודשים ממחוז המרכז מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ לאחר שאובחן כחולה בדלקת קרום המוח (מנינגיטיס), שנגרמה על ידי חיידק המופילוס אינפלואנזה סוג B. החקירה האפידמיולוגית שבוצעה העלתה כי התינוק לא חוסן נגד החיידק כחלק מחיסוני השגרה המומלצים.

בתגובה למצב, לשכת הבריאות האזורית פועלת למתן טיפול מונע לכל מי שבא במגע עם התינוק במטרה למנוע התפשטות המחלה.

החשיבות של חיסון נגד המופילוס אינפלואנזה סוג B

משרד הבריאות מזכיר לציבור כי החיסון נגד המופילוס אינפלואנזה סוג B ניתן כחלק מהחיסון המחומש, שנכלל בתוכנית חיסוני השגרה לתינוקות וילדים בישראל. החיסון זמין בטיפות החלב ברחבי הארץ ומהווה הגנה חשובה נגד מחלות זיהומיות חמורות.

חיידק המופילוס אינפלואנזה סוג B עלול לגרום למחלות קשות כמו דלקת קרום המוח, זיהום בדם (אלח דם) ודלקת ריאות. הסימפטומים של המחלה כוללים חום, כאבי ראש, הקאות וערפול הכרה. סיבוכי המחלה יכולים להיות חמורים ביותר, וביניהם פגיעה קבועה במערכת העצבים, עיכוב התפתחותי, פרכוסים וחירשות.

משרד הבריאות מדגיש את החשיבות הרבה בהקפדה על מתן חיסוני השגרה. חיסונים אלה נועדו להגן על הילדים ועל הסביבה מפני מחלות זיהומיות, שחלקן עלולות להוביל לסיבוכים חמורים ואף למוות. חיסון נגד המופילוס אינפלואנזה סוג B הוא חלק חיוני במניעת התפרצויות מחלות בקהילה ושמירה על בריאות הציבור.

האירוע הקשה הזה מדגיש פעם נוספת את הצורך בהקפדה על חיסוני השגרה, המהווים את ההגנה הטובה ביותר נגד מחלות זיהומיות מסוכנות.

מחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל
אילוסטרציה, מחלקה לטיפול נמרץ כללי. צילום: אלי כהן

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן