בפעם הראשונה בישראל: הצלחת ניתוח רובוטי פורץ דרך להסרת הלבלב

במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, נרשמה פריצת דרך בתחום הכירורגיה בישראל: לראשונה בוצע ניתוח להסרת הלבלב בשלמותו באמצעות רובוט דה וינצ'י

הניתוח, שנמשך כ-7 שעות, עבר בהצלחה מרובה, והמטופלת, מרים שלידור בת 78 מכרמיאל, שוחררה לביתה במצב טוב.

מרים הגיעה למרכז הרפואי לאחר שסבלה מכאבי בטן ואי נוחות ממושכת. בבדיקות C.T ו-M.R.I שנערכו לה, התגלו בלבלב גידולים ציסטיים מרובים מסוג I.P.M.N. אף שסוג זה של גידול אינו נחשב לסרטני, הסיכון לפתח בעתיד גידול ממאיר היה גבוה, ולכן הוחלט על ביצוע הניתוח.

את הניתוח הוביל ד"ר אלי קקיאשווילי, מנהל מחלקת כירורגיה א', בסיועו של ד"ר גרגורי בוגוסלבסקי. בניתוח זה, נכרת הלבלב בשלמותו יחד עם התריסריון (כולל כל ארבעת חלקיו), הטחול, חלק מהקיבה ודרכי מרה חוץ-כבדיות, וכן כיס המרה. לאחר הכריתה, בוצע שיחזור של מערכת העיכול.

ד"ר קקיאשווילי ציין שמדובר בניתוח מורכב במיוחד, בשל המבנה האנטומי הייחודי של הלבלב והקרבה לאזורים רגישים הסמוכים לכלי דם ראשיים. "השימוש ברובוט מאפשר ביצוע ניתוחים ללא פתיחת הבטן, בניגוד לעבר, תוך מיקסום יכולות המנתח, דיוק מירבי, התאוששות מהירה יותר של המטופל והפחתת סיבוכים" הוא הוסיף.

לאחר ימים ספורים במחלקה הכירורגית, מרים שוחררה לביתה, והניתוח נחשב להצלחה גדולה, אשר מסמנת התקדמות משמעותית בטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות בארץ.

מהפכת החשמל: איך 80,000 ישראלים חוסכים אלפי שקלים בשנה – ואתם?

ד"ר אלי קקיאשווילי (משמאל) וד"ר גרגורי בוגוסלבסקי עם המטופלת מרים שלידור צילום: רוני אלברט

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן