מעיין זיקרי: מהקטיעה בלונה פארק לטניסאית שמנצחת את המגבלות

"הקטיעה הביאה אותי לפרוץ את הגבולות של עצמי, דבר שלו חייתי חיים רגילים לא היה קורה"

מעיין זיקרי, ספורטאית פראלימפית המייצגת את ישראל בטניס כיסאות גלגלים במשחקים הפראלימפיים בפריז, היא דוגמה לכך שאפשר להפוך משבר אישי להזדמנות יוצאת דופן.

קרדיט: מש' הבריאות

בגיל 10, עברה מעיין תאונה בלונה פארק בהולנד, בה נקטעה רגלה. על אף הקושי הפיזי והנפשי, היא מצאה עצמה נכנסת לעולם הספורט הפראלימפי בעקבות מפגש מקרי עם מאמנים: "כשהתאוששתי מהניתוחים שעברתי, הלכתי לבדיקה עם אמא שלי בבית חולים, ושם פגשתי שני מאמני כדורסל על כיסא גלגלים. הם הציעו לי לשחק כדורסל על כיסא גלגלים… אמא שלי דווקא התלהבה, הם חיברו אותה לקבוצת הכדורסל לכיסאות גלגלים בראשל"צ וכך הגעתי לספורט הפראלימפי."

במשך שש שנים, שיחקה מעיין כדורסל בקבוצת בנים, אך בעקבות שינוי תקנות שאסר על בנים ובנות לשחק יחד, היא נאלצה לחפש ענף ספורט חדש. כאן הגיע המאמן שלה לעזרתה: "המאמן שלי שהיה שחקן טניס, אמר לי שזה דומה. לקח אותי לבית הלוחם בב"ש לניסיון, ממש עפתי על הטניס ומאז אני משחקת 6 שנים טניס."

מעיין מציינת את החשיבות של הספורט בהתגברות על האתגרים: "בפן המנטלי – הפכתי להיות מאד עצמאית, מאד חזקה, כל דבר שאני נתקלת בו אני מאמינה ב100% שאני מסוגלת למצוא את הפתרון אליו. בפן הפיזי – מאוד התחזקתי, פלג הגוף העליון שלי ופלג הגוף התחתון שלי מאוד מאוד חזקים. זה יעיל לי ליום יום, בכל זאת אני נמצאת על רגל אחת או על כיסא כשאני תלויה בידיים שלי כל היום."

לסיכום, מעיין מעבירה מסר מחזק לכל מי שחווה קושי בחייו: "תנסו הכל, גם אם קרה לכם משהו, זה בטוח קשה וכואב מבחינה פיזית ומנטלית, אבל תדעו שיש הרבה דברים שאפשר לעשות יחד עם הפציעה. תהפכו את זה להזדמנות. תנסו, תתמודדו, תצליחו. חיים רק פעם אחת."

בהצלחה מעיין, כולנו מאחורייך.

מייל אחד ששינה חיים: המסע לגילוי שורשים יהודיים והקמת בית בישראל

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן