החזית החדשה לבריאות בגליל: הכשרה פורצת דרך למנהלי יחידות הבריאות

ספרת הסוכרת בגליל פתחה מחזור שני לקורס הכשרה למנהלי יחידות בריאות ברשויות המקומיות בצפון

ספרת הסוכרת בגליל השיקה מחזור נוסף של הקורס הייחודי להכשרת מנהלי יחידות בריאות ברשויות המקומיות בצפון, שמטרתו לספק כלים וידע מעשי למנהלי יחידות הבריאות במגוון תחומים הקשורים לבריאות הציבור ולתפעול מערכות בריאות מקומיות. הקורס נמשך כתשעה שבועות ומשתתפים בו תשעה מנהלי יחידות בריאות מהרשויות: צפת, בועיינה נוג'ידאת, עראבה, טמרה, ג'דידה מכר, טייבה, בסמ"ה, כפר קרע וג'סר א-זרקא.

הקורס כולל הרצאות וסדנאות בנושאים מגוונים, ביניהם: בריאות בשלטון המקומי, הטמעת בריאות במערכת החינוך במסגרת רפורמת גפ"ן, תכנון עירוני מקדם בריאות, פיתוח כלכלי מקומי ועוד. רולא ח'טיב, מנהלת צוות ליווי רשויות, ציינה כי "מעבר לכלים והידע שהקורס מקנה, אנחנו ממשיכים ללוות את מנהלי היחידות באופן שוטף, ומקיימים אחת לחודש מפגשי הכשרה והעשרה, בהשתתפות כלל מנהלי יחידות הבריאות. במפגשים אלה מתארחים מרצים מובילים בתחומם שמשתפים את צוות המנהלים בפעילות פורצת הדרך שלהם המהווה מודל לחיקוי".

ד"ר סיון שפיצר, סגנית מנהל ספרת הסוכרת בגליל, הסבירה כי "המטרה שלנו היא לתרגם את נושא הבריאות לפרקטיקות היומיומיות של השלטון המקומי במטרה לצמצם את פערי בריאות הניכרים בגליל". לדבריה, מודל ההתערבות הייחודי של ספרה מציג את ההשלכות הכלכליות של תחלואה על תקציב הרשות, ומנגד מעניק כלים יישומיים לבניית קהילה בריאה יותר. "אין לי ספק שהעבודה הייחודית עם הרשויות המקומיות בגליל תסייע בצמצום פערי הבריאות", ציינה ד"ר שפיצר.

רגב אבנר, יועץ לפיתוח מוניציפלי בספרת הסוכרת בגליל, הוסיף כי הקורס השני נפתח לאור הצלחת המחזור הראשון בו השתתפו 24 מנהלים. "המטרה של ההכשרה היא להעניק למשתתפים ידע וכלים מעשיים בתחום השלטון המקומי. ההכשרה הזו נחוצה למנהלי היחידות החדשים שנכנסים לעבודה ברשויות המקומיות, מאחר ולרובם אין ניסיון במסגרת הארגונית הזו", אמר אבנר.

הפעילות ברשויות הערביות נערכת במסגרת מיזם משותף עם משרד הבריאות, כחלק מהחלטת ממשלה 550 לצמצום פערי הבריאות בחברה הערבית. עבד אל כרים עמשה, מנהל יחידת הבריאות בשפרעם, ציין כי "הקורס נותן לנו ידע, כלים ויכולת לפתח אקוסיסטם בתוך הרשות עם השותפים השונים. הקורס מאפשר לנו לחבר בין התאוריה לפרקטיקה בשטח ומעצים את היכולת שלנו להצליח".

אלחנן כהן, מנהל יחידת הבריאות בצפת, הוסיף: "אני שמח כמנהל יחידת הבריאות החדשה בעיר לעבוד יחד עם הצוות של ספרה. שתוף הפעולה שלנו בעיריית צפת עם ספרת הסוכרת בגליל יאפשר לנו לפעול יחד לצמצום פערי הבריאות, להעלאת המודעות ולקידום הבריאות של תושבי צפת".

ספרת הסוכרת בגליל, שהוקמה על ידי הפקולטה לרפואה של בר-אילן וקרן ראסל ברי, פועלת למען צמצום תחלואה בסוכרת והשמנה באזור הגליל. המיזם משלב בין רפואה וחברה במטרה לשפר את בריאותן של קהילות בפריפריה החברתית והגאוגרפית.

יש לך הכרה כנכה צה"ל והחלטת להתחתן? מענק נישואים של משרד הביטחון

צילום: ספרת הסוכרת בגליל

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן