הסימון התזונתי שינה באמת את הצריכה הישראלית?

הסימון התזונתי – סיפור הצלחה בתזונה הישראלית?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה את הסקר החברתי לשנת 2023, ונתוני השפעת הסימון התזונתי על אריזות המזון מראים תמונה מעודדת: הישראלים נוטים יותר ויותר לבחור באוכל בריא, והשינוי ברור לעין.

הסימון התזונתי, שהושק בשנת 2020 ביוזמת משרד הבריאות, נועד להקל על הצרכנים לזהות בקלות מוצרים בריאים לעומת מזיקים יותר. מאז השקת היוזמה, נראה כי היא בהחלט עושה את העבודה. הנה כמה מהנתונים המדהימים שנחשפו בדו"ח:

מודעות גוברת: 47% מהציבור מדווחים שהם בודקים את הסימון התזונתי או הרכיבים שעל אריזות המזון לפני קנייה. המשמעות היא שהציבור הישראלי הופך מודע יותר למה שנכנס לצלחת שלו, והסימון התזונתי מסייע לקבלת החלטות מושכלות.

השפעה על הקנייה: 44% מהציבור נמנעים מקניית מוצרים עם סימון אדום המעיד על כמות גבוהה של סוכר, נתרן או שומן רווי. מנגד, 41% נמשכים לקנות מוצרים עם סימון ירוק, שמצביע על תכולה בריאה ומומלצת יותר.

שינוי חיובי בהרגלי הצריכה: לפי הנתונים, חלה ירידה בצריכת משקאות ממותקים ועלייה בשימוש בשמן זית בהשוואה ל-2017. ההפחתה במשקאות עתירי סוכר והמעבר לשמן זית כתחליף בריא יותר מעידים על התקדמות משמעותית במודעות לתזונה מאוזנת ובריאה.

קשר ישיר בין תזונה לפעילות גופנית: המחקר גם מראה קשר בין אורח חיים פעיל לבין בחירות תזונתיות בריאות. אנשים שמתאמנים באופן קבוע נוטים לצרוך יותר ירקות, פירות ודגים, ומפחיתים בחטיפים ומשקאות ממותקים – עדות נוספת לחשיבות של חיבור בין תזונה נכונה לאורח חיים בריא.

הסימונים האדומים והירוקים ממשיכים לעזור לציבור בבחירות יומיומיות של מזון, והופכים את הקנייה בסופר להרבה יותר ברורה ופשוטה. תזכרו – הסימון התזונתי כאן כדי להקל עליכם להוביל אורח חיים בריא יותר.

אז אל תפסיקו לבדוק את הסימונים, ולבחור בחוכמה מה ייכנס לעגלת הקניות שלכם. בריאות היא בידיים שלכם.

ביטוח לאומי העביר לתושב הרש"פ כ 100000 ש"ח מכספי המסים

קרדיט: משרד הבריאות

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן