מהחניון למקלט: השמרטפייה הגדולה בישראל מתחת לאדמה ברמב"ם

חסר תקדים: כשהמצב הביטחוני בצפון הסלים, רמב"ם הרים את הכפפה ופתח את השמרטפייה הגדולה בישראל – מתחת לאדמה

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, נוצר צורך דחוף במציאת פתרון להורים העובדים בבית הרפואה רמב"ם, שאינם יכולים לשהות עם ילדיהם בשל סגירת מסגרות החינוך מצפון חיפה והלאה. כדי לאפשר לעובדי המרכז הרפואי להמשיך במלאכתם החיונית, נפתחה במתחם התת-קרקעי הממוגן של בית החולים שמרטפייה רחבת היקף המספקת מענה לכ-450 ילדים בגילאי 3 עד 12. השמרטפייה כוללת עשר כיתות ייעודיות ומשחקיות המותאמות במיוחד לצרכים של הילדים ולרווחת ההורים העובדים.

פתרון יצירתי וחדשני: המתחם התת-קרקעי הממוגן בקומה מינוס 2 בבית החולים רמב"ם, שבלב הקריה הרפואית, תוכנן ועוצב כחלק מיוזמה משותפת עם בית הספר לארכיטקטורה בבצלאל. העיצוב בוצע בהתנדבות מלאה על ידי ליאור רמון, עוזר הוראה בבצלאל, ושרון אדר, סטודנטית לתואר שני בעיצוב תעשייתי. התרומה הנדיבה להקמת המתחם הגיעה מהקרן המשפחתית של מייקל ולינדה פריז מבוסטון.

הכיתות כוללות פינות יצירה, משחקי שולחן, פופים, מחצלות משחק, טלוויזיות עם תכנים מותאמים לגילאים הצעירים ועוד הפתעות. בנוסף, כל כיתה מצוידת במגוון משחקים שמטרתם לספק חוויית שהות נעימה, מותאמת ובטוחה לילדים.

מענה לאתגרי ההורים: לדברי מאיה בנימין, מנהלת מדור רווחה באגף משאבי אנוש ברמב"ם, הפתרון נולד מתוך רצון לספק מענה רחב ככל האפשר לצרכים של העובדים והעובדות. "ברגע שקיבלנו את ההנחיה לפתוח את השמרטפייה חשבנו על כל פרט במטרה לענות על כמה שיותר צרכים של העובדות והעובדים ברמב"ם וילדיהם. כל למשל גייסנו יחד עם עיריית חיפה סייעות דוברות עברית, רוסית, ערבית ואמהרית, מדובר ב-200 אנשי צוות שיסייעו ל-400 עד 450 ילדים ב-10 כיתות." אמרה בנימין.

שיתוף פעולה נרחב: במהלך הפעלת השמרטפייה משתתפים כ-200 אנשי צוות, במטרה לספק ליווי ותמיכה צמודה לילדים. מירב גנות, מנהלת מחלקת רווחה ברמב"ם, ציינה: "יש לנו מוטיבציה גבוהה בקרב הסייעות, לעבוד כאן, לתרום ולעזור, זה לא דבר מובן מאליו ואנחנו, כמשפחת רמב"ם, מאד מעריכים את זה ומוקירים את פועלן".

תשתיות ומתחם ייחודי: אסף בכר, מנהל משאבי אנוש ברמב"ם, הוסיף: "זה משהו שלא נעשה מעולם, זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים את השמרטפייה במסגרת הזו, בחניון התת קרקעי שלנו. לשם כך הקצאנו אזור ושידרגנו בו תשתיות. כבר הקצאנו אזור ייעודי במתחם לגילאי 0 עד 3, וכדי להפעילו אנחנו מחכים להוראות פיקוד העורף."

בכר סיכם ואמר: "כל עוד זה המצב במדינה, אנחנו שקטים שאנחנו מעניקים לילדים הללו את המקום הכי בטוח שהם יכולים להיות בו, מתוך שתקווה שכבר בקרוב נחזור לחיות בשקט".

צו חירום חדש: איך ישמרו על המשק בזמן הסערה הביטחונית?

קרדיט: דוברות רמב"ם

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן