לא לבד במאבק: הכירו את האחות שמלווה את חולות סרטן השד צעד אחר צעד

תפקיד חדש בכללית מחוז ירושלים: אחות מתאמת שד לחולות אונקולוגיות

יפעת ממן שחר, אחות בעלת ניסיון של מעל 25 שנה נכנסת לתפקיד בחודש המודעות הבין-לאומי לקידום המאבק בסרטן השד.

לפי נתוני משרד הבריאות, סרטן השד אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בקרב נשים. בכל שנה, שיעור הגברים המאובחנים עם סרטן השד מהווה כאחוז אחד מכלל האבחנות, רובם המכריע (91%) הם מעל גיל 50.

התמודדות עם סרטן השד מהווה אתגר פיזי ונפשי לא מבוטל עבור אלפיי חולות אונקולוגיות מדי שנה. בניסיון לסייע להן לעבור את התהליך המורכב ולהנגיש עבורן מעטפת של שירותים תחת קורת גג אחת, כללית במחוז ירושלים גאה להשיק בימים אלה שירות חדש – אחות מתאמת שד מחוזית.

תפקידה של בעלת התפקיד החדש

תפקידה המוגדר של האחות המתאמת כולל תמיכה, סיוע וליווי של נשים אשר חלו בסרטן השד מכל טווח המגזרים והגילאים, החל משלב האבחון, דרך שלבי הטיפול השונים וכלה במעקב המתבצע אחריו. היא אמונה במסגרת התפקיד על שורה של צעדים, לרבות השלמת תהליך הבירור והטיפול מול הגורם הרפואי (כירורג שד, רופא פלסטיקאי, מכוני דימות או פתולוגיה, מרפאת פוריות, אחיות טיפול יום אונקולוגי ועוד).

נוסף על כך, אחראית האחות המתאמת על אספקה שוטפת של מידע מקצועי, ברור ומהימן אודות הטיפול שעתידה לקבל החולה האונקולוגית, כולל תופעות לוואי צפויות, אופן הטיפול ואורכו, מעקב אחר בדיקות הדם שלה, סיור במרכזי טיפול יום ועד להכרת הטיפולים המשלימים המוצעים. היא מוסמכת גם על מתן מענה רגשי למטופלת ולבני משפחתה, בין היתר גם בנושאי שיפור דימוי גוף ורווחה נפשית.

האחות המתאמת שנבחרה לתפקיד היא יפעת ממן שחר (54), בעלת ניסיון של מעל 25 שנה . בתפקידה האחרון שימשה יפעת כמנהלת אֲחָיוּת במרפאת כללית במקור ברוך יפעת עבדה במרפאה עשור , כשהיא זוכה להערכה רבה לפועלה הן בקרב המטופלים והן בקרב הצוות הרפואי והנהלת האֲחָיוּת במחוז.

עם מינויה לתפקיד סיפרה ממן שחר: "אני שמחה מאוד על קבלת התפקיד. עבורי זאת שליחות להיות עם המטופלות ועם משפחותיהן בדרך המאתגרת לריפוי ". בתפקידה האחרון יפעת שימשה כמנהלת אֲחָיוּת במרפאת כללית במקור ברוך. יפעת מאמינה כי גילוי מוקדם מציל חיים וקוראת לכל הנשים מעל גיל 50 לא לוותר על הבדיקות השגרתיות: "גילוי מוקדם מגדיל את הסיכויים להחלמה המלאה".

יפעת בוגרת תואר שני באֲחָיוּת (סיעוד) של האוניברסיטה העברית ובית חולים הדסה בתחום בריאות האישה, נשואה ואימא ל-3 , תושבת קיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח.

יעל עזר, מנהלת אֲחָיוּת במחוז, מברכת את ממן שחר ומוסיפה: "קבלת התשובה החיובית בממוגרפיה, היא רגע קשה עבור כל אישה. בכללית מאמינים שהליווי והתמיכה הם גורמים קריטיים לשיפור תהליך הטיפול וההחלמה".

בתמונה: יפעת ממן שחר, אחות מתאמת שד לחולות אונקולוגיות. צילום: דוברות כללית

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן