בשורה למשפחות ניצולי השואה: הקלה בנטל התשלומים במוסדות סיעודיים

הקלה לבני משפחות ניצולי שואה במוסדות סיעודיים: חשבונית אחת בשנה במקום כל חודש

הרשות לזכויות ניצולי השואה הודיעה לאחרונה על שינוי משמעותי בהליכי מימון האשפוז עבור ניצולי שואה הלוקים בדמנציה המאושפזים במוסדות סיעודיים. השינוי מתבטא בהפחתת העומס הבירוקרטי המוטל על בני המשפחות: במקום להגיש חשבונית כל חודש, יוכלו כעת בני המשפחה להגיש חשבונית אחת בשנה. ההקלה נוגעת לכ-600 משפחות של ניצולי שואה, אשר נמנים על המעגל הראשון לרדיפות.

הרשות לזכויות ניצולי השואה שמה לה למטרה לפעול למען הבטחת חייהם של הניצולים בכבוד וברווחה לצד שיפור התהליכים הבירוקרטים. במסגרת זו, פעלה הרשות לאחרונה כדי להקל על בני משפחתם של ניצולי השואה, מהמעגל הראשון לרדיפות והמוכרים כלוקים בדמנציה והפחיתה משמעותית את דרישת המסמכים לצורך השתתפות במימון האשפוז, מהעברת חשבונית כל חודש להעברת חשבונית אחת לשנה (מהרבעון האחרון) וזו תאפשר המשך זכאות אוטומטית לשנה נוספת.

כ-20% מניצולי שואה, מקבלי תגמול חודשי מהמעגל הראשון לרדיפות, מוכרים כלוקים בדמנציה, והם זכאים לצד התגמול החודשי גם להשתתפות במוצרי ספיגה בסך 180 ₪ לחודש. ובנוסף, בהתאם למצבם הרפואי הם יכולים לבחור את אחת משלוש ההקלות הבאות:

  • השתתפות באשפוז במוסד סיעודי בסך 1,400 ₪ בחודש
  • השתתפות בהעסקת עובד זר בסך 1,000 ₪ לחודש.
  • השתתפות בעזרה ביתית בסך 778 ₪ לחודש.

הרשות לזכויות ניצולי השואה ממשיכה לפעול לשיפור איכות החיים של ניצולי השואה, תוך דגש על הקלה בתהליכים הבירוקרטיים שיכולים להכביד על בני המשפחות המטפלים בהם.

נערך עבור אתר אפצ'י

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן