הכל על אינויזליין: יישור שיניים מתקדם, שקוף ויעיל

 

יישור שיניים זו אחת הפרוצדורות הנפוצות בעולם האורטודנטיה, אך יחד עם זאת היא גם מהמורכבות שבהן. אחד האתגרים שיש ביישור שיניים הוא השינוי הדרסטי במראה הפנים למשך כל תקופת היישור, דבר שמונע מרבים לבצע אותו. למרבה המזל, גשר אינויזליין פותר את הבעיה הזו.

מהו גשר אינויזליין

גשר אינויזליין הוא שיטה ליישור שיניים שבה אנחנו עושים שימוש בקשתיות שעשויות מחומר פלסטי שקוף. השיטה הזו נכנסה לעולם יישור השיניים כדי לתת מענה למקרים שבהם אנחנו לא רוצים שישימו לב שהתהליך מתבצע. על אף שיש קוביות בצבעים בהירים יותר, לא קיימת דרך נסתרת יותר מאשר השיטה הזו.

שלבי הטיפול
הטיפול באמצעות גשר אינויזליין מורכב מארבעה שלבים:

  1. סריקה: השלב הראשון הוא שלב הסריקה. בשלב הזה השיניים שלכם תעבורנה מיפוי מדויק שישלח למעבדה.
  2. יצירת קשתיות: במעבדה שתקבל את סריקת השיניים מכינים קשתיות שקופות שעשויות מחומר פלסטי והן האמצעי המרכזי שבאמצעותו יתבצע היישור השיניים.
  3. יישור השיניים: התהליך עצמו מתחיל עם קשת שתהיה דומה פחות או יותר למבנה הנוכחי של השיניים שלכם עם הטיה קטנה לכיוון הרצוי. הקשת הזו תהיה על השיניים שלכם עד שהן יגיעו להתאמה למבנה שלה, ואז תעברו לקשת הבאה. התהליך ימשיך בצורה מדורגת עד שתגיעו לקשת שבנויה בצורה שבה השיניים שלכן אמורות להיראות.
  4. סיום התהליך: בסיומו של התהליך השיניים שלכם יגיעו למצב הרצוי, ותוכלו להיפרד מהנוכחות של הקשתיות. עם זאת, יש מקרים שבהם כדי לשמור על התוצאה הסופית הרופא ימליץ לכם לשים את הקשתית בלילה, לפחות למשך מספר לילות בשבוע. המטרה של זה היא למנוע מהשיניים לחזור למקום הטבעי שלהן, דבר שעלול לקרות גם בסיום התהליך.

על מה חשוב להקפיד בטיפול עם גשר אינויזליין

הדבר החשוב ביותר להקפיד עליו בטיפול באמצעות גשר אינויזליין הוא הרופא שאצלו אתם מבצעים את הטיפול. כמו בכל יישור שיניים, נקודת המפתח היא הבקרה והמעקב על התהליך. עליכם להבין מתי הגיע הזמן להחליף את הקשתית, וכמובן מה לעשות במקרה שבו התהליך לא מתקדם כמצופה. בכל אותם מקרים מי שייתן לכם מענה הוא הרופא שאצלו אתם מבצעים את התהליך, כך שחשוב מאוד לבחור אותו בקפידה.

לסיכום

גשר אינויזליין זו שיטה ליישור שיניים כאשר הדגש המרכזי בה הוא לאפשר לכם לבצע את התהליך בלי שאף אחד חוץ מכם יוכל להבחין מכך. הדרך שבה זה נעשה היא באמצעות קשתיות שקופות שמורכבות על השיניים שלכם. הקשתיות למעשה מיישרות את השיניים, ובכל פרק זמן אתם עוברים לקשתית הדוקה יותר, עד שבסופו של דבר התהליך יושלם. אם אתם הולכים על האופציה הזו עליכם לבדוק היטב שהאורטודנט שבחרתם מחזיק בידע ובטכנולוגיה הנדרשים לטובת העניין.

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן