שוב: ילד מהצפון ומבוגר מירושלים נדבקו במחלת חצבת – הילד לא חוסן

משרד הבריאות מזהיר מחצבת. אילוסטרציה, צילום: מרטין סלבולג'ובובסקי מפיקסאביי

ילד לא מחוסן מהצפון ומבוגר מירושלים נדבקו בחצבת

משרד הבריאות מעדכן על ילד לא מחוסן מהצפון ומבוגר נוסף מאזור ירושלים שחלו במחלת חצבת, כאשר סך הכל עד כה אומתו שישה מקרי תחלואה במחוז צפון בחודש האחרון ומקרה אחד באזור ירושלים. בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנעשתה על ידי צוותים של משרד הבריאות, נמצא קשר אפידמיולוגי בין כל המקרים.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.

צריכים להגיע למרפאה או מיון? תעדכנו את הצוות בתחילת הטיפול

במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי.

במידה ומופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי " המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות כמו חצבת שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות.
לבדיקת סטטוס חיסוני וקביעת תור לחיסון, יש לפנות למוקד קול הבריאות *5400 או לרופאי ולרפואות הילדים בקופות החולים".

חשיבות החיסון נגד מחלת חצבת

מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מידבקת מאוד הנגרמת על ידי נגיף החצבת. הנגיף מועבר כאמור מאדם לאדם באמצעות הפרשות מהאף או מהפה, כגון רוק, שיעול או התעטשות.

תסמיני המחלה מתחילים להופיע כ-10-12 ימים לאחר ההדבקה, והם כוללים חום גבוה, שיעול, נזלת, דלקת עיניים ופריחה מגרדת בעור.

במקרים מסוימים, המחלה עלולה לגרום לסיבוכים חמורים, כגון דלקת מוח, דלקת ריאות, דלקת אוזניים, דלקת קרנית, דלקת חניכיים ובמקרים נדירים, המחלה עלולה אף להוביל למוות.

יעיל ועשוי לסייע למניעת המחלה

החיסון נגד מחלת החצבת הוא החיסון היעיל ביותר שידוע כיום בסיוע למניעת המחלה. החיסון ניתן בשתי מנות, בגיל 12 חודשים ובגיל 6 שנים.

יעילות החיסון נגד מחלת החצבת גבוהה מאוד, ומגיעה ל-97% לאחר קבלת שתי מנות החיסון. החיסון עשוי להגן מפני כל הגורמים הידועים של מחלת החצבת, כולל זנים קשים של הנגיף.

המלצות לקבלת חיסון נגד מחלת החצבת

כל אדם מגיל 12 חודשים ומעלה צריך להתחסן נגד מחלת החצבת. החיסון מומלץ במיוחד לילדים ובני נוער, נשים בהריון, אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת וכמובן לאנשים המגיעים לאזורים עם שכיחות גבוהה של מחלת החצבת.

סיכונים אפשריים של החיסון נגד מחלת החצבת

החיסון נחשב בדרך כלל לחיסון בטוח ויעיל. עם זאת, כמו כל חיסון, גם לחיסון זה ישנם סיכונים אפשריים, כגון תגובה אלרגית לחומרי החיסון, חום, כאב מקומי במקום ההזרקה, פריחה בעור ודברים נוספים עליהם האחות או הרופא יזהירו אתכם טרם קבלת החיסון.

הימנעו ממגע עם אנשים חולים

הדרך הטובה ביותר למנוע הידבקות בחצבת, חוץ מהחיסון, היא להימנע ממגע עם אנשים חולים. אם אתם יודעים שמישהו חולה בחצבת, הימנעו מקרבה אליו ככל האפשר עד החלמתו.

שמור על היגיינה טובה

שטיפת ידיים תכופה היא דרך חשובה להפחית את הסיכון להידבקות במחלות זיהומיות. שטפו את ידיכם היטב במים וסבון למשך 20 שניות, במיוחד לאחר מגע עם אנשים חולים או עם חפצים שנגעו בהם.

השתמשו במסכות פנים

אם אתם נמצאים בקרבת אנשים חולים, אתם יכולים להשתמש במסכה פנים כדי להפחית את הסיכון להידבקות דרך מערכת הנשימה. מסכות פנים יעילות במיוחד בהגנה על אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת.

הימנעו ממגע עם עיניים, אף ופה

הנגיף יכול להתפשט מהאף והפה, ולכן חשוב להימנע ממגע עם אזורים אלו. אם אתם צריכים לגעת בעיניים, באף או בפה, שטפו את ידיכם היטב לפני כן.

משרד הבריאות מזהיר מחצבת. אילוסטרציה, צילום: מרטין סלבולג'ובובסקי מפיקסאביי
משרד הבריאות מזהיר מחצבת. אילוסטרציה, צילום: מרטין סלבולג'ובובסקי מפיקסאביי

חיילים בדרום מנסים להבין – לאן נעלם גיא הוכמן?

 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן