קדחת הנילוס: 5 מאושפזים ומשרד הבריאות בהרגעה ועצות לציבור

לכידת יתושים נגועים קדחת נילוס באזור אור יהודה. צילום_ המשרד להגנת הסביבה

קדחת מערב הנילוס: המצב הנוכחי וההמלצות לציבור

בהמשך להודעה על יתושים הנגועים בקדחת מערב הנילוס וחמישה מאושפזים כתוצאה מהידבקות במרכז הרפואי איכילוב, חשוב לציין כי על פי נתוני משרד הבריאות, בשלב זה לא נראית מגמת תחלואה חריגה בקדחת מערב הנילוס בישראל. המשרד ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן במידת הצורך בשקיפות וכפי שנעשה בעבר.

תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס, מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעולות מניעה כנגד יתושים. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

 

לכידת יתושים נגועים קדחת הנילוס באזור אור יהודה. צילום_ המשרד להגנת הסביבה
אילוסטרציה. לכידת יתושים נגועים קדחת הנילוס באזור אור יהודה. צילום: המשרד להגנת הסביבה

מגיפה נפוצה ומציקה: אורבת במים, מסוכנת בחום

קיץ, חום, ימים ארוכים בים ובבריכה. אך לצד ההנאה הרבה, טמונה סכנה משמעותית, מחלה קשה ומסוכנת, המועברת על ידי עקיצת יתוש נגוע שפוצה באזורים רבים בעולם, ובשנים האחרונות התרחשו התפרצויות שלה גם בישראל. הסימפטומים? חום גבוה, צמרמורות, כאבי ראש, שרירים וחולשה, בחילות והקאות, פריחה. במקרים קשים יותר, פגיעות בכבד, בכליות, במערכת העצבים, ואף מוות.

אז איך נדאג שלא להידבק?

הכל מתחיל ביתושים. הימנעות מעקיצות היא המפתח. השתמשו בדוחי יתושים, לבשו בגדים ארוכים, והקפידו על רשתות יתושים בבית ובמקומות סגורים אחרים.

מים עומדים? לא בשבילנו. יתושים נוטים להטיל את ביציהם במים עומדים, אז הימנעו מפעילויות במים כאלה, כמו דיג או טיולים בטבע לידם.

לא מרגישים טוב? רופא! במידה ואתם חשים בסימפטומים של המחלה, אל תתמהמהו. פנו לרופא בהקדם האפשרי. גילוי מוקדם וטיפול נכון יכולים להציל חיים.

אמנם נכון שמדובר במחלה מסוכנת, אך חשוב לזכור שהיא ניתנת למניעה. הקפדה על כללי ההיגיינה האישית, שימוש בדוחי יתושים ופנייה מיידית לרופא במידה ומופיעים סימפטומים, הם צעדים פשוטים שיכולים להגן עלינו ועל יקירינו.

שוהה בלתי חוקי מאזור חברון הועסק בבסיס צנחנים בדרום הארץ וגנב נשק – פרסום ראשון 

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן