בשורה מביטוח לאומי: עשרות אלפי ישראלים זכאים להמשך מימון

הארכת טיפולים נפשיים לנפגעי פעולות איבה שסיימו את מכסת 36 הטיפולים

בהודעה משותפת למשרד הבריאות ולביטוח הלאומי, פורסם  כי יינתן המשך טיפול מגשר לנפגעי פעולות איבה שסיימו את מכסת 36 הטיפולים במסגרת נוהל חרדה. ההחלטה מתייחסת לאלו שנפגעו באירועי ה-7 באוקטובר בדרום הארץ ובעוטף עזה, וכן לשורדי מסיבות הנובה, הפסיידק והמידברן, אשר אינם עומדים בקריטריונים לקבלת נכות נפשית זמנית או קבועה בשיעור של 20% לפחות.

ההסדר החדש יאפשר לאלו שסיימו את הטיפולים לקבל המשך טיפול אצל אותו מטפל למשך עד 12 טיפולים נוספים או עד סוף חודש דצמבר 2024, לפי המוקדם מבין השניים. ההחלטה התקבלה במטרה לספק מענה נפשי מתמשך עד למתן המענק לסיוע נפשי בהתאם להחלטות הוועדה הציבורית שדנה בנושא.

משרד הבריאות והביטוח הלאומי הדגישו כי מתן טיפולים אלו יאושר פרטנית על ידי ועדת חריגים שתדון בכל מקרה לגופו. הוועדה תפעל על בסיס המלצות האחראי על הטיפול במרכזי החוסן הרלוונטיים.

שר הבריאות, אוריאל בוסו, אמר: "מאז השבעה באוקטובר משרד הבריאות פועל ביתר שאת להעניק מענה נפשי לכל מי שזקוק לו, ובפרט לאוכלוסיות הרבות שהיו מעורבות באופן ישיר בטבח, במסיבה ברעים וביישובי העוטף… אנו מחויבים להמשיך ולספק להם תמיכה נפשית וליווי מקצועי ולכן החלטנו להרחיב את הטיפולים."

גם שר העבודה, יואב בן צור, התייחס להחלטה ואמר: "כדי להבטיח שהסיוע הנפשי יימשך ויינתן למי שזקוק לכך, הצלחנו להגיע לעמק השווה ולמצוא פיתרון בהארכת הטיפולים במרכזי החוסן."

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הדגיש את המחויבות של המשרד להעניק רצף טיפולי לנפגעי ה-7.10:

"האנשים שנחשפו לזוועות ב-7.10 ונפגעו מהן עומדים לנגד ענינו וכפי שעשינו עד כה, אנחנו מחוייבים לספק עבורם מענה נפשי ורצף טיפולי עד ליישום המלצות הוועדה הציבורית שעסקה בנושא, זאת למול החשיבות לשמירה על מרכזי החוסן כמענה טיפולי ממוקד.

חשוב לציין כי משרד הבריאות פועל לפני המלחמה, וביתר שאת לאחר אירועי ה-7.10 במסגרת התוכנית הלאומית לבריאות הנפש להרחבת המענים הנפשיים לציבור באמצעות הגדלת מספר המטפלים, הרחבה משמעותית של פעילות מרכזי החוסן, חיזוק מערך בריאות הנפש בקהילה ועוד, כאשר המטרה היא לחזק את מערך בריאות הנפש ולבסס אותו כמערכת ציבורית מותאמת וזמינה לכל אחד".

הביטוח הלאומי, מצידו, ממשיך לפעול לסיוע לנפגעי הטרור. מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, צביקה כהן, ציין כי "הסיוע של הביטוח הלאומי ליותר מ-67 אלף נפגעי הטרור לא מסתכם רק בעזרה כספית אלא גם במעטפת טיפולית ונפשית."

ד"ר גלעד בודנהיימר, מנהל האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, חתם את ההודעה בכך שהתוספת לטיפולים תאפשר לנפגעי פעולות האיבה להמשיך את הרצף הטיפולי עד לקבלת המענק לסיוע נפשי.

50,000 ש"ח במתנה: כך משרתי מילואים יכולים לזכות בקרקע בפריפריה

נערך עבור אתר 'אפצ'י'

*הי, נהנית מהתוכן באתר או בכתבה? נהדר! חשוב לדעת שהתוכן לא מהווה המלצה, חוות דעת מקצועית כלשהי או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי, עוד חשוב לדעת – כל התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים ואסור להעתיק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן